Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Apache, hva er det?

Anbefalte innlegg

PÅ fanen prosesser i oppgavebehandlingen har det plustelig dukket opp to prosesser jeg ikke har noen anelse hva er eller hva det kommer fra.

Apache.exe står oppført to ganger, begge med ca 6-8 mb ytelse eller hva det heter. Hva er dette? Virus? Spam?

Prøvde å søke på nettet, men fant ikke ut noe særlig.

Har kjørt både virusprogram, ad-aware og sandre slike program, men ingen fant noe rart..

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et program så du kan kjøre web-sider på din egen maskin.

Åpne firefox/opera/internet explorer og skriv i adressefeltet:

http://127.0.0.1 (Eller bare trykk på linken her)

Hvis du får noe fram der så har du en web-server på maskina di. :p 127.0.0.1 er en universal IP for ens egen datamaskin. Ikke noe 'hacke-greier' :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Det er et program så du kan kjøre web-sider på din egen maskin.

Åpne firefox/opera/internet explorer og skriv i adressefeltet:

http://127.0.0.1 (Eller bare trykk på linken her)

Hvis du får noe fram der så har du en web-server på maskina di. :p 127.0.0.1 er en universal IP for ens egen datamaskin. Ikke noe 'hacke-greier' :p

7047642[/snapback]

Siden kan ikke vises fikk jeg der..

hmm

Lenke til kommentar

Let etter Apache i legg til/fjern programmer i kontrollpanelet og/eller under 'tjenester' i administrative verktøy. Hvis du vet at du ikke har bruk for den (noe det virker som du ikke har) så ser jeg ikke noen grunn til å kjøre den. Du kan også lete etter Apache på start-menyen.

Det kan være at noen har installert apache uten din viten for å kjøre lumske web-sider fra maskinen din. Er ikke sikkert, men det er en mulighet.

Edit: Hvis du finner konfigurasjonsfila til apache så kan du sjekke en del mulig interresante ting som om den kjører på en annen port eller noe. Hos meg ligger den fila under C:\Programfiler\Apache Group\Apache\conf\httpd.conf

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Let etter Apache i legg til/fjern programmer i kontrollpanelet og/eller under 'tjenester' i administrative verktøy. Hvis du vet at du ikke har bruk for den (noe det virker som du ikke har) så ser jeg ikke noen grunn til å kjøre den. Du kan også lete etter Apache på start-menyen.

Det kan være at noen har installert apache uten din viten for å kjøre lumske web-sider fra maskinen din. Er ikke sikkert, men det er en mulighet.

7047755[/snapback]

fant ikke noe i legg til/fjern programmer, heller ikke i start-menyen

men søkte etter filer med filnavn med apache, og fant da flere apache filer i en NVIDIA mappe, har med grafikkortet da kanskje?

Lenke til kommentar

apache er bare en internet-side tjener, så et eller annet program bruker apache for å kunne vise nettsider fra datamaskinen din.

Normalt sett så er det ikke noe man annser som en farlig prosess, men den KAN jo selvfølgelig teoretisk sett brukes av trojanere eller lignende til å bruke maskinen din som en server for noe. Mer sansynlig så er det bare et progam du har installert som bruker apache for noe av funksjonaliteten sin.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...