Kontorstol Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du kan vel bare slette det fra C: og installere det på den andre harddisken ?? (!) Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 sudo mkdir /mnt/win_c && sudo mount /dev/sda1 /mnt/win_c Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Du kan vel bare slette det fra C: og installere det på den andre harddisken ?? (!) 7239078[/snapback] Nei, det er ikke et alternativ. Jeg bruker begge harddiskene, og Ubuntu-disken er full. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du kan vel bare slette det fra C: og installere det på den andre harddisken ?? (!) 7239078[/snapback] Nei, det er ikke et alternativ. Jeg bruker begge harddiskene, og Ubuntu-disken er full. 7239094[/snapback] ok Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 sudo mkdir /mnt/win_c && sudo mount /dev/sda1 /mnt/win_c 7239088[/snapback] marcus@marcus-laptop:~$ sudo mkdir /mnt/win_c && sudo mount /dev/sda1 /mnt/win_cmkdir: kan ikke opprette katalog «/mnt/win_c»: Filen eksisterer marcus@marcus-laptop:~$ sudo mkdir /mnt/win_c mkdir: kan ikke opprette katalog «/mnt/win_c»: Filen eksisterer marcus@marcus-laptop:~$ Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 marcus@marcus-laptop:~$ sudo mount /dev/sda1 /mnt/win_c Det funket, tror jeg.. Men, jeg får ikke satt "kjør og skriv"-rettigheter til disken.. Jeg dobbelklikker på den, men ingenting skjer. Egenskaper -> rettigheter forteller meg at jeg kun kan lese, ikke skrive og kjøre. Kunne ikke endre rettighetene heller, fikk feilmelding: "Beklager, kunne ikke endre rettigheter for «37,7 GB-volum»." Sikkert fordi jeg ikke er sudo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå