Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Speedometertrøbbel på 92 prairie

Anbefalte innlegg

Har en 92. Nissan Prairie. Problemet er speedometeret som kutter ut, noen ganger funker det greit men så kan det plutselig kutte. Noen ganger så virker det også bare delvis, dvs. kjører i 90 100 men det viser bare 30-40! Har demontert instrumentpanelet og prøvd å stramme de 4 skruene som sitter bak speedometeret uten at det hjalp. Er det noen som hvet om jeg kan fixe dette, eller må jeg kjøpe nytt :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har denne elektronisk eller wireoverføring til speedometer? Jeg har hatt tilsvarende problem med en bil (ikke Nissan...) med mekanisk speedometer, og der endte jeg opp med å måtte bytte hele enheten (altså selve speedometeret i instrumentpanelet). Kostet mye, det var en uvanlig bilmodell, ikke noe å hente hos høggera!

Dersom den har elektronisk speedometer, kan det også være sensoren.

Lenke til kommentar
Har denne elektronisk eller wireoverføring til speedometer? Jeg har hatt tilsvarende problem med en bil (ikke Nissan...) med mekanisk speedometer, og der endte jeg opp med å måtte bytte hele enheten (altså selve speedometeret i instrumentpanelet). Kostet mye, det var en uvanlig bilmodell, ikke noe å hente hos høggera!

Dersom den har elektronisk speedometer, kan det også være sensoren.

7047457[/snapback]

Den er elektronisk. Sensoren! Hvor finner jeg den og er den enkel å bytte :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...