Alte-to Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei. Jeg lurer på om en "gaming"-PC med Dual Xeon CPUer. vil fungere? EVT, Scsi-Raid eller no sånt... Blir et slikt system slag-kraftig i spill eller blir det bare sykt dyrt og teit?! MVH Tommy Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det blir bare sykt dyrt og teit også er det heller ikke så mange hk med PCIe så da for man dritt grafikk .... Vil tippe en conroe yter bedre uansett Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Tror ikke du vil få den beste ytelsen. Xeon er jo til serverbruk. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 hadde jo mistanke om det da:) men, tenkte kanskje noen der ute hadde testet det eller meninger om saken;) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Blir unødvendig dyrt i forhold til C2D eller AM2. De fleste hovedkort som er laget for Xeon er temmelig dyre. I tillegg krever disse hovedkortene vanligvis også at du bruker ECC-RAM, som igjen er dyrere enn non-ECC. Hele Xeon-plattformen er konstruert for å ha best ytelse på I/O og tallknusing, samt stabilitet. Skal du ha en maskin som er bygget for multimedia, er det bedre å gå for C2D eller AM2. My 2 cents Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Klart at en xeon prosessor eller to vil yte bra i spill, den er ikke så mye mer annerledes enn andre prosessorer, bortsett fra mer cache, bedre stabilitet, høyere busshastighet og ett par ting. Jeg vil tro at den yter bedre enn de fleste andre cpu`er i spill. Hvis man i tillegg bruker scsi disker og mye ram, så har man den delen i orden. Problemet er at hovedkort som passer til xeon prosessorer neppe kommer med pci-e kortspor eller agp, pga de er tiltenkt servere Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har et par PowerEdge 2800 brukes til vmware: 8GB RAM 8x146GB SCSI 10.000 RPM 2x64 bit Dual Core 2,8GHz I skrivende stund kjører jeg 12 stk win2003 servere + 1 linux installasjon uten å merke noe til nedsatt ytelse (de gjør ikke stort brukes kun til testing). Hvordan det er med Spill vet jeg ikke da jeg ikke lenger har skjerm koblet rett på boksen (pga støy står den på et server rom nå) Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hva du... gjør for noe du da Thorsan??^^ http://www.thorsan.net/specs.html funke'itj heller? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå