Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvordan får jeg et bilde, i dette tilfelde en banner, til å skalere (i nettleseren) med resten av websiden? Har brukt em fremfor px for å få tekster og div. til å skaleres men banneren er i .jpg og skaleres ikke med resten. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 tror ikke du kan endre height-width til bilder i css..? Er noe usikker, men mener å huske at slikt må i tilfelle gjøres i html. Kan du ikke skalere bildet i photoshop da, så blir det riktig uansett? Altså, man kan fint kutte bilde, slik at bare en bare 100x100 px av et bilde synes. Men å forminske/forstørre bildet slik at det passer til ønsket format tror jeg er værre.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 har en fixed størrelse på bildet, 800x120px. Når jeg skalerer websiden i FF (Ctrl +-), skaleres alt utenom bildet. Er det ikke mulig at bildet skaleres sammen med resten? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Du måtte vel eventuelt ha et kjent forhold på bildet, da (4:3, sånn for eksempel), og gi bildet høyde og bredde i CSS med em. p img { height: 9em; width: 12em; } Dette er bare noe jeg kom på nå, så ikke skyld på meg om dette ikke funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå