Gå til innhold

Sveriges kulturminister blåste i TV-lisensen


Anbefalte innlegg

Hva hvis alle vi nordmenn gikk samlet og boikottet den idiotiske lisensen en gang for alle og nektet å betale når den kom i postkassen?  da måtte jo regjeringen fjærnet den!  :)

 

Dette er en snikskatt som ikke burde vært oppfunnet overhode..  og REN intektskilde til staten  :thumbdown:

 

problemet er jo at mange ikke gidder eller tør gjøre noe med det!!

7066414[/snapback]

 

Som veldig mange avgifter staten har også. Moms f.eks. og en kan lett tolke avgiftene på bil som rene inntektskilder til staten med tanke på at vi får bare 15% tilbake i form av veier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva hvis alle vi nordmenn gikk samlet og boikottet den idiotiske lisensen en gang for alle og nektet å betale når den kom i postkassen?  da måtte jo regjeringen fjærnet den!  :)

 

Dette er en snikskatt som ikke burde vært oppfunnet overhode..  og REN intektskilde til staten   :thumbdown:

 

problemet er jo at mange ikke gidder eller tør gjøre noe med det!!

7066414[/snapback]

 

Som veldig mange avgifter staten har også. Moms f.eks. og en kan lett tolke avgiftene på bil som rene inntektskilder til staten med tanke på at vi får bare 15% tilbake i form av veier.

7066488[/snapback]

 

 

HELT ENIG! med tanke på den summen vi bilister har spadd inn i statskassen i form av bilavgifter så skulle norge nå ha hatt minst 6-fils motorvei fra Mandal til Vadsø!! istedet for de grusveiene vi har til motorvei i dag..

men istedet så spytter jo staten ut pengene til u-hjelp og annet dilldall..

DET er sørgelig det..

Lenke til kommentar
Hva hvis alle vi nordmenn gikk samlet og boikottet den idiotiske lisensen en gang for alle og nektet å betale når den kom i postkassen?  da måtte jo regjeringen fjærnet den!  :)

 

Dette er en snikskatt som ikke burde vært oppfunnet overhode..  og REN intektskilde til staten  :thumbdown:

 

problemet er jo at mange ikke gidder eller tør gjøre noe med det!!

7066414[/snapback]

 

Som veldig mange avgifter staten har også. Moms f.eks. og en kan lett tolke avgiftene på bil som rene inntektskilder til staten med tanke på at vi får bare 15% tilbake i form av veier.

7066488[/snapback]

 

 

HELT ENIG! med tanke på den summen vi bilister har spadd inn i statskassen i form av bilavgifter så skulle norge nå ha hatt minst 6-fils motorvei fra Mandal til Vadsø!! istedet for de grusveiene vi har til motorvei i dag..

men istedet så spytter jo staten ut pengene til u-hjelp og annet dilldall..

DET er sørgelig det..

7066593[/snapback]

Svært så mye du har imot U-hjelpen? Skal vedde på at den har reddet mangfoldige flere liv enn hva den 6-fils motorveien din hadde...

 

Hvordan "DET" er sørgelig det lurer jeg igrunn på. Bilavgiftene finnes jo for flere grunner enn at man skal bygge veier for de (:O). Foreksempel miljøhensyn.

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Hva hvis alle vi nordmenn gikk samlet og boikottet den idiotiske lisensen en gang for alle og nektet å betale når den kom i postkassen?  da måtte jo regjeringen fjærnet den!  :)

 

Dette er en snikskatt som ikke burde vært oppfunnet overhode..  og REN intektskilde til staten  :thumbdown:

 

problemet er jo at mange ikke gidder eller tør gjøre noe med det!!

7066414[/snapback]

Ja den slemme Staten du. De er bare ute etter penga dine, slik at de kan bli rike på bok og skryte av alle sine oljemilliarder og bestikke seg til tops i FN sine top-nasjon lister..

 

Har du brukt noen sekunder på å reflektere over hva denne lisensen går til? Og hvilke følger man ville hatt av å fjerne den.. ?

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Svært så mye du har imot U-hjelpen? Skal vedde på at den har reddet mangfoldige flere liv enn hva den 6-fils motorveien din hadde...

 

Hvordan "DET" er sørgelig det lurer jeg igrunn på. Bilavgiftene finnes jo for flere grunner enn at man skal bygge veier for de (:O). Foreksempel miljøhensyn.

7078689[/snapback]

 

Skal ikke se bort i fra at u-hjelpen Norge har 'kastet bort penger på' egentlig ikke har vært til å stor nytte. Det er i bestefall utrolig naivt å tro at all u-hjelp kommer u-landene til gode, da en ser bort i fra faktumet at handel skaper velstand, og ikke pengeoverføringer.

 

Og det at bilavgifter er her for miljøhensyn virker for meg usannsynelig. Avgifter hindrer sjeldent folk i å handle etter den ønskede regulerende effekten. Tror du folk kjøper mindre bensin fordi staten legger en ekstra avgift der? Alle med bil ha drivstoff, tror du en avgift får folk til å tenke "nei, nå var bensinen så dyr, tror jeg bare fyller halv tank jeg"? Strekkningene folk kjører er fortsatt like lange, uansett hvor mye bensin en har på tanken..

Lenke til kommentar
Det er i bestefall utrolig naivt å tro at all u-hjelp kommer u-landene til gode, da en ser bort i fra faktumet at handel skaper velstand, og ikke pengeoverføringer.

 

Kanskje en ide å holde dem i livet inntil handelvirksomhet blir en reel bærebjelke?

 

U-hjelp går også til katastrofeområder der handel allerede er stor, for å lette vanskelighetene. Det faller land bidrar når andre er i nød.

 

Tror du folk kjøper mindre bensin fordi staten legger en ekstra avgift der?

7080036[/snapback]

 

... ja?

 

Det er mange som går over til å bare bruke bilen til det aller nødvendigste, og atter mange har begynt å sykle til jobb. Dyre bensinpriser er et påskudd til å begynne å trene.

Lenke til kommentar
Det er i bestefall utrolig naivt å tro at all u-hjelp kommer u-landene til gode, da en ser bort i fra faktumet at handel skaper velstand, og ikke pengeoverføringer.

 

Kanskje en ide å holde dem i livet inntil handelvirksomhet blir en reel bærebjelke?

 

U-hjelp går også til katastrofeområder der handel allerede er stor, for å lette vanskelighetene. Det faller land bidrar når andre er i nød.

 

Eller kanskje det hadde vært en ide og faktisk drive handel med disse landene. Med dagens tollbarrierer for å beskytte norske arbeidsplasser gjør vi bare vondt verre. Handel er en reel bærebjelke, vi må bare slutte å tro at et fritt marked er djevelen selv.

 

Tror du folk kjøper mindre bensin fordi staten legger en ekstra avgift der?

7080036[/snapback]

 

... ja?

 

Det er mange som går over til å bare bruke bilen til det aller nødvendigste, og atter mange har begynt å sykle til jobb. Dyre bensinpriser er et påskudd til å begynne å trene.

7080104[/snapback]

 

Nei, de ressurssvake må begynne å bruke bilen til det alle nødvendigste, de ressurssvake får et påskud til å begynne å trene. For resten er det bare 100 kroner ekstra for å fylle tanken.

 

Som jeg sa, strekningen A til B blir ikke noe kortere bare fordi det blir dyrer å kjøre dens strekningen ;)

Lenke til kommentar
Nei, de ressurssvake må begynne å bruke bilen til det alle nødvendigste, de ressurssvake får et påskud til å begynne å trene. For resten er det bare 100 kroner ekstra for å fylle tanken.

7080387[/snapback]

 

Har ikke bil, så jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre hva det koster. Men den hundrelappen er det mange som er overbevist om at de ikke har råd til. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene.

 

Så, prisregulering regulerer klart forbruket.

Lenke til kommentar
Nei, de ressurssvake må begynne å bruke bilen til det alle nødvendigste, de ressurssvake får et påskud til å begynne å trene. For resten er det bare 100 kroner ekstra for å fylle tanken.

7080387[/snapback]

 

Har ikke bil, så jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre hva det koster. Men den hundrelappen er det mange som er overbevist om at de ikke har råd til. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene.

 

Så, prisregulering regulerer klart forbruket.

7080466[/snapback]

 

Du har ikke bil selv, så du bryr deg ikke, men likevel baserer du deg på hva de du kjenner gjør? :ermm:

 

Når jeg kjører til jobb hver dag i en uke (mandag til lørdag) bruker jeg fort 50-60 liter bensin. Alternativet ville vært å ta 2 busser som ville kostet meg (42+22)*2*6 som blir 786,- og samtidig brukt 20 min ekstra på å komme meg på jobb.

 

Jobb må jeg på, det må alle andre også. Kollektivtransporten i Norge er alt for dårlig til at det skal være reelt alternativ for alle. Folk kjører uansett hvor mye bensinen koster, og det å gjøre den dyrere rammer bare de med dårlig råd.

Lenke til kommentar
Nei, de ressurssvake må begynne å bruke bilen til det alle nødvendigste, de ressurssvake får et påskud til å begynne å trene. For resten er det bare 100 kroner ekstra for å fylle tanken.

7080387[/snapback]

 

Har ikke bil, så jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre hva det koster. Men den hundrelappen er det mange som er overbevist om at de ikke har råd til. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene.

 

Så, prisregulering regulerer klart forbruket.

7080466[/snapback]

 

Du har ikke bil selv, så du bryr deg ikke, men likevel baserer du deg på hva de du kjenner gjør? :ermm:

 

Når jeg kjører til jobb hver dag i en uke (mandag til lørdag) bruker jeg fort 50-60 liter bensin. Alternativet ville vært å ta 2 busser som ville kostet meg (42+22)*2*6 som blir 786,- og samtidig brukt 20 min ekstra på å komme meg på jobb.

 

Jobb må jeg på, det må alle andre også. Kollektivtransporten i Norge er alt for dårlig til at det skal være reelt alternativ for alle. Folk kjører uansett hvor mye bensinen koster, og det å gjøre den dyrere rammer bare de med dårlig råd.

7080720[/snapback]

 

Hvor i Norge bor du, hvor de ikke har noen form for månedskort eller overføringsbillett?

Lenke til kommentar
Nei, de ressurssvake må begynne å bruke bilen til det alle nødvendigste, de ressurssvake får et påskud til å begynne å trene. For resten er det bare 100 kroner ekstra for å fylle tanken.

7080387[/snapback]

 

Har ikke bil, så jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre hva det koster. Men den hundrelappen er det mange som er overbevist om at de ikke har råd til. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene.

 

Så, prisregulering regulerer klart forbruket.

7080466[/snapback]

 

Du har ikke bil selv, så du bryr deg ikke, men likevel baserer du deg på hva de du kjenner gjør? :ermm:

 

Når jeg kjører til jobb hver dag i en uke (mandag til lørdag) bruker jeg fort 50-60 liter bensin. Alternativet ville vært å ta 2 busser som ville kostet meg (42+22)*2*6 som blir 786,- og samtidig brukt 20 min ekstra på å komme meg på jobb.

 

Jobb må jeg på, det må alle andre også. Kollektivtransporten i Norge er alt for dårlig til at det skal være reelt alternativ for alle. Folk kjører uansett hvor mye bensinen koster, og det å gjøre den dyrere rammer bare de med dårlig råd.

7080720[/snapback]

 

Som sagt, tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene. Hvor vanskelig er det å skjønne det? Og det er bare semantikk å spille på det at jeg ikke har bil. Trenger ikke å ha bil for å forstå at det er dyrt for bensin. Det er tildels derfor folk som meg ikke anskaffer seg bil.

 

Egro, det fungerer i lange baner.

Lenke til kommentar
Hvor i Norge bor du, hvor de ikke har noen form for månedskort eller overføringsbillett?

7080748[/snapback]

 

Det blir snakk om 2 forskjellige busselskap. Buss er uansett uaktuelt med tanke på hvor mye ekstra tid det tar..

 

Som sagt, tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene. Hvor vanskelig er det å skjønne det? Og det er bare semantikk å spille på det at jeg ikke har bil. Trenger ikke å ha bil for å forstå at det er dyrt for bensin. Det er tildels derfor folk som meg ikke anskaffer seg bil.

 

Egro, det fungerer i lange baner.

7080877[/snapback]

 

Det er vanskelig å skjønne fordi med mindre de du kjenner kjører bil hele tiden (masse unødvendig) så kan jeg ikke se hvordan en kan regulere bilbruken utover det nødvendige. Og for oss aller aller fleste er det en del nødvendig bilbruk og disse avgiftene rammer oss.

 

Ergo, det fungerer ikke? :roll:

Lenke til kommentar
Som sagt, tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene. Hvor vanskelig er det å skjønne det? Og det er bare semantikk å spille på det at jeg ikke har bil. Trenger ikke å ha bil for å forstå at det er dyrt for bensin. Det er tildels derfor folk som meg ikke anskaffer seg bil.

 

Egro, det fungerer i lange baner.

7080877[/snapback]

 

Det er vanskelig å skjønne fordi med mindre de du kjenner kjører bil hele tiden (masse unødvendig) så kan jeg ikke se hvordan en kan regulere bilbruken utover det nødvendige. Og for oss aller aller fleste er det en del nødvendig bilbruk og disse avgiftene rammer oss.

 

Ergo, det fungerer ikke? :roll:

7080953[/snapback]

 

Jeg sier det igjen og igjen. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene. Det sier seg selv at når de hadde brukt bilen mer hvis bensinen hadde vært billigere, så har prisen en regulerende virkning.

 

Geeess. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg sier det igjen og igjen. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene. Det sier seg selv at når de hadde brukt bilen mer hvis bensinen hadde vært billigere, så har prisen en regulerende virkning.

 

Geeess.  :roll:

7081003[/snapback]

 

Hvorfor er det egentlig sånn? For mange er ikke bensin et gode, men en nødvendighet. Og det finnes ingen subsitutter. Ikke alle er heldige nok til å ha en jobb som ligger pent til ved bussholdeplasser eller som ligger gangavstand fra hjemmet sitt. Bensinavgiften er et hinder for oss, ingen stopper.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg sier det igjen og igjen. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke lar bilbruken sin regulere av bensinprisene. Det sier seg selv at når de hadde brukt bilen mer hvis bensinen hadde vært billigere, så har prisen en regulerende virkning.

 

Geeess.  :roll:

7081003[/snapback]

 

Hvorfor er det egentlig sånn? For mange er ikke bensin et gode, men en nødvendighet. Og det finnes ingen subsitutter. Ikke alle er heldige nok til å ha en jobb som ligger pent til ved bussholdeplasser eller som ligger gangavstand fra hjemmet sitt. Bensinavgiften er et hinder for oss, ingen stopper.

7081061[/snapback]

 

Enig, såå enig. Hadde planer om å kutte ut bilbruken for noen måneder siden, men ubkvem arbeidstid tvang meg til å revurdere. Så da sier jeg: Fan ta idealister som ikke har bakkekontakt! :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...