iChristian Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Aftenposten.no melder at Sveriges kulturminister blåste i TV-lisensen Fem dager før hun tiltrådte posten som øverste sjef for Sveriges Television meldte hennes mann for første gang fra at paret hadde fjernsyn. De skriver også at: Det betyr at Stegö Chilò har latt være å betale lisensavgift på minst 15.000 kroner i løpet av disse årene. og: Det er et lovbrudd i Sverige å unnlate å betale sin lisensavgift. Den som ikke betaler risikerer politianmeldelse og bøter. Ni av ti svenske husholdninger betaler lisensavgiften, som nå er på 1.968 kroner i året. Burde dette få følger for den svenske kulturministeren, sånn rent utover det økonomiske? Og enda mer interessant for oss Nordmenn, hva hvis dette gjaldt en av våre egne ministre, hvilke følger burde dette fått? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Aftenposten.no melder at Sveriges kulturminister blåste i TV-lisensen Fem dager før hun tiltrådte posten som øverste sjef for Sveriges Television meldte hennes mann for første gang fra at paret hadde fjernsyn. De skriver også at: Det betyr at Stegö Chilò har latt være å betale lisensavgift på minst 15.000 kroner i løpet av disse årene. og: Det er et lovbrudd i Sverige å unnlate å betale sin lisensavgift. Den som ikke betaler risikerer politianmeldelse og bøter. Ni av ti svenske husholdninger betaler lisensavgiften, som nå er på 1.968 kroner i året. Burde dette få følger for den svenske kulturministeren, sånn rent utover det økonomiske? Og enda mer interessant for oss Nordmenn, hva hvis dette gjaldt en av våre egne ministre, hvilke følger burde dette fått? 7047215[/snapback] Akkurat samme som for alle andre statsborgere: Ett klapp på skulderen, smekk på fingeren -- bot pålydende X ganger grunnbeløp + renter. Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. Så jeg synes ikke det skal få noen konsekvens annet enn bot -- for en straffbar handling. Det at denne tullingen faktisk er kulturminister, er en annen sak: Han burde få beskjed om å ta hatten sin å gå, eller fått en sko der solen ikke skinner. Kulturministere som ikke betaler for den offentlige påtvungne snikskatten "Tv-Lisens" er ikke mye verd i sin stilling, i min bok. Endret 11. oktober 2006 av Andre1983 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. Har du noen statistikk for dette? For ellers er dette en ganske meningsløs ubegrunnet påstand. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. På samme måte som mange politikere spesielt i partier på ytterste venstresiden (AP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. Hva er ditt poeng? Hva har Frp med saken å gjøre? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 3 Svenske politikere anmeldt for ikke å ha betalt tv-lisens Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. På samme måte som mange politikere spesielt i partier på ytterste venstresiden (AP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. Hva er ditt poeng? Hva har Frp med saken å gjøre? 7050331[/snapback] Når ble AP på ytterste venstrefløy? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Når ble AP på ytterste venstrefløy? Samme dag som FRP ble plassert på ytterste høyrefløy. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Når ble AP på ytterste venstrefløy? Samme dag som FRP ble plassert på ytterste høyrefløy. 7056357[/snapback] Vi har vel strengt tatt ikke så fryktelig mye til høyre for FrP i seriøs norsk politikk har vi vel? Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Vi har vel strengt tatt ikke så fryktelig mye til høyre for FrP i seriøs norsk politikk har vi vel? 7056399[/snapback] Demokratene er neppe til venstre for Frp Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Demokratene er neppe til venstre for Frp 7056455[/snapback] Det var derfor jeg la til: Seriøs. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Når ble AP på ytterste venstrefløy? Samme dag som FRP ble plassert på ytterste høyrefløy. 7056357[/snapback] Vi har vel strengt tatt ikke så fryktelig mye til høyre for FrP i seriøs norsk politikk har vi vel? 7056399[/snapback] Nei, men vi trenger vel ikke å sammenligne med andre norske partier gjør vi? Hvis vi heller sammenligner med høyre-partier i Europa er FRP for et moderator høyreparti å regne. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Nei, men vi trenger vel ikke å sammenligne med andre norske partier gjør vi? Hvis vi heller sammenligner med høyre-partier i Europa er FRP for et moderator høyreparti å regne. 7057142[/snapback] Det har du absolutt rett i. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Prøv å se "the silver lining". Kulturministeren, sjefen for SVT, er lisensmotstander. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Prøv å se "the silver lining". Kulturministeren, sjefen for SVT, er lisensmotstander. 7057749[/snapback] Og det er egentlig ganske morsomt :!: Lenke til kommentar
Canterbury Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. På samme måte som mange politikere spesielt i partier på ytterste venstresiden (AP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. 7050331[/snapback] Er det det? Unntatt saken med bilen til stoltenberg, har jeg aldri hørt om noen. Men jeg vet at FrPs per sandberg slo ned en innvandrer eller asylsøker i levanger noen år tilbake. Så har vi jo han FrP ordføreren som lå med mindreårige jenter. Hah. Også var det vel pedofilianklager også, var det ikke? Jeg tar det bare fortløpende fra minne. Kan sikkert hoste opp en hel del til bare om ditt elskede jallaparti, om jeg tar meg litt tid og går ordentlig til verks. Billigere biff, bensin og brennvin... så er FrP-erne glade. *sigh* Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvor mange velgere blir lykkeligere av dyrere biff, bensin og brennevin? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvor mange velgere blir lykkeligere av dyrere biff, bensin og brennevin? Dessverre mistenker jeg at mange faktisk har så tragiske prioriteringer og gleder i livet at det virkelig er svært viktig for dem og ville gi dem glede. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Er det det? Unntatt saken med bilen til stoltenberg, har jeg aldri hørt om noen. Men jeg vet at FrPs per sandberg slo ned en innvandrer eller asylsøker i levanger noen år tilbake. Så har vi jo han FrP ordføreren som lå med mindreårige jenter. Hah. Også var det vel pedofilianklager også, var det ikke? Jeg tar det bare fortløpende fra minne. Kan sikkert hoste opp en hel del til bare om ditt elskede jallaparti, om jeg tar meg litt tid og går ordentlig til verks. 7060933[/snapback] Link til dine påstander? Hvis du mener Terje Søviknes så var jenta 17 år gammel. Ellers så er det mye off-topic nå, tilbake til saken.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 På samme måte som mange politikere spesielt i partier på ytterste venstresiden (AP) har begått og er dømt for straffbare handlinger. 7050331[/snapback] Er det det? Unntatt saken med bilen til stoltenberg, har jeg aldri hørt om noen. Joda, det er nok av AP-folk som er dømt for straffbare handlinger. Men jeg vet at FrPs per sandberg slo ned en innvandrer eller asylsøker i levanger noen år tilbake. Så har vi jo han FrP ordføreren som lå med mindreårige jenter. Hah. Også var det vel pedofilianklager også, var det ikke? Har hørt at de spiser babyer i AP. Fysjom. Jeg tar det bare fortløpende fra minne. Kan sikkert hoste opp en hel del til bare om ditt elskede jallaparti, om jeg tar meg litt tid og går ordentlig til verks. Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å late som ditt elskede jallaparti ikke har noen som er straffedømt. Billigere biff, bensin og brennvin... så er FrP-erne glade. *sigh* 7060933[/snapback] Rakke ned på folk med andre meninger... så er AP-erne glade. *sigh* Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hva hvis alle vi nordmenn gikk samlet og boikottet den idiotiske lisensen en gang for alle og nektet å betale når den kom i postkassen? da måtte jo regjeringen fjærnet den! Dette er en snikskatt som ikke burde vært oppfunnet overhode.. og REN intektskilde til staten problemet er jo at mange ikke gidder eller tør gjøre noe med det!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå