Gå til innhold

Sveriges kulturminister blåste i TV-lisensen

Anbefalte innlegg

Aftenposten.no melder at Sveriges kulturminister blåste i TV-lisensen

Fem dager før hun tiltrådte posten som øverste sjef for Sveriges Television meldte hennes mann for første gang fra at paret hadde fjernsyn.

De skriver også at:

Det betyr at Stegö Chilò har latt være å betale lisensavgift på minst 15.000 kroner i løpet av disse årene.

og:

Det er et lovbrudd i Sverige å unnlate å betale sin lisensavgift. Den som ikke betaler risikerer politianmeldelse og bøter. Ni av ti svenske husholdninger betaler lisensavgiften, som nå er på 1.968 kroner i året.

Burde dette få følger for den svenske kulturministeren, sånn rent utover det økonomiske?

Og enda mer interessant for oss Nordmenn, hva hvis dette gjaldt en av våre egne ministre, hvilke følger burde dette fått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aftenposten.no melder at Sveriges kulturminister blåste i TV-lisensen

Fem dager før hun tiltrådte posten som øverste sjef for Sveriges Television meldte hennes mann for første gang fra at paret hadde fjernsyn.

De skriver også at:

Det betyr at Stegö Chilò har latt være å betale lisensavgift på minst 15.000 kroner i løpet av disse årene.

og:

Det er et lovbrudd i Sverige å unnlate å betale sin lisensavgift. Den som ikke betaler risikerer politianmeldelse og bøter. Ni av ti svenske husholdninger betaler lisensavgiften, som nå er på 1.968 kroner i året.

Burde dette få følger for den svenske kulturministeren, sånn rent utover det økonomiske?

Og enda mer interessant for oss Nordmenn, hva hvis dette gjaldt en av våre egne ministre, hvilke følger burde dette fått?

7047215[/snapback]

Akkurat samme som for alle andre statsborgere:

Ett klapp på skulderen, smekk på fingeren -- bot pålydende X ganger grunnbeløp + renter.

Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger.

Så jeg synes ikke det skal få noen konsekvens annet enn bot -- for en straffbar handling.

Det at denne tullingen faktisk er kulturminister, er en annen sak:

Han burde få beskjed om å ta hatten sin å gå, eller fått en sko der solen ikke skinner.

Kulturministere som ikke betaler for den offentlige påtvungne snikskatten "Tv-Lisens" er ikke mye verd i sin stilling, i min bok.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Mange politikere -- da spesielt i partier på ytterste høyresiden (FRP) har begått og er dømt for straffbare handlinger.

På samme måte som mange politikere spesielt i partier på ytterste venstresiden (AP) har begått og er dømt for straffbare handlinger.

Hva er ditt poeng? Hva har Frp med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

På samme måte som mange politikere spesielt i partier på ytterste venstresiden (AP) har begått og er dømt for straffbare handlinger.

Hva er ditt poeng? Hva har Frp med saken å gjøre?

7050331[/snapback]

Når ble AP på ytterste venstrefløy?

Lenke til kommentar
Når ble AP på ytterste venstrefløy?

Samme dag som FRP ble plassert på ytterste høyrefløy. :)

7056357[/snapback]

Vi har vel strengt tatt ikke så fryktelig mye til høyre for FrP i seriøs norsk politikk har vi vel?

7056399[/snapback]

Nei, men vi trenger vel ikke å sammenligne med andre norske partier gjør vi? Hvis vi heller sammenligner med høyre-partier i Europa er FRP for et moderator høyreparti å regne.

Lenke til kommentar

7050331[/snapback]

Er det det? Unntatt saken med bilen til stoltenberg, har jeg aldri hørt om noen. Men jeg vet at FrPs per sandberg slo ned en innvandrer eller asylsøker i levanger noen år tilbake. Så har vi jo han FrP ordføreren som lå med mindreårige jenter. Hah. Også var det vel pedofilianklager også, var det ikke?

Jeg tar det bare fortløpende fra minne. Kan sikkert hoste opp en hel del til bare om ditt elskede jallaparti, om jeg tar meg litt tid og går ordentlig til verks.

Billigere biff, bensin og brennvin... så er FrP-erne glade. *sigh*

Lenke til kommentar
Er det det? Unntatt saken med bilen til stoltenberg, har jeg aldri hørt om noen. Men jeg vet at FrPs per sandberg slo ned en innvandrer eller asylsøker i levanger noen år tilbake. Så har vi jo han FrP ordføreren som lå med mindreårige jenter. Hah. Også var det vel pedofilianklager også, var det ikke?

Jeg tar det bare fortløpende fra minne. Kan sikkert hoste opp en hel del til bare om ditt elskede jallaparti, om jeg tar meg litt tid og går ordentlig til verks.

7060933[/snapback]

Link til dine påstander?

Hvis du mener Terje Søviknes så var jenta 17 år gammel.

Ellers så er det mye off-topic nå, tilbake til saken.. ;)

Lenke til kommentar

7050331[/snapback]

Er det det? Unntatt saken med bilen til stoltenberg, har jeg aldri hørt om noen.

Joda, det er nok av AP-folk som er dømt for straffbare handlinger.

Men jeg vet at FrPs per sandberg slo ned en innvandrer eller asylsøker i levanger noen år tilbake. Så har vi jo han FrP ordføreren som lå med mindreårige jenter. Hah. Også var det vel pedofilianklager også, var det ikke?

Har hørt at de spiser babyer i AP. Fysjom.

Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å late som ditt elskede jallaparti ikke har noen som er straffedømt.

Billigere biff, bensin og brennvin... så er FrP-erne glade. *sigh*

7060933[/snapback]

Rakke ned på folk med andre meninger... så er AP-erne glade. *sigh*

Lenke til kommentar

Hva hvis alle vi nordmenn gikk samlet og boikottet den idiotiske lisensen en gang for alle og nektet å betale når den kom i postkassen? da måtte jo regjeringen fjærnet den! :)

Dette er en snikskatt som ikke burde vært oppfunnet overhode.. og REN intektskilde til staten :thumbdown:

problemet er jo at mange ikke gidder eller tør gjøre noe med det!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...