Gå til innhold

Automatisk Oppdatering som ikke virker

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg innstalerte XP Pro (SP 1) for en kompis av meg i helgen, og etter jeg aktiverte Automatiske Oppdateringer fikk han laste ned de sikkerhets oppdateringen han trengete, samt SP2. Han ble spurt så og si med en gang om han ville innstalere de nye sikkerhets oppdateringen etter han hadde fått inn windows og koblet til nett.

Etter jeg fikset det kom turen til meg (jeg er på samma lokal nett som han, og har samme nett tilgang), jeg innstalerte windows i går og etter det var gjort (og etter Firewall og antivirus var innem, dette innstalerte jeg før noe annet hos kompisen min også)) ventet jeg på at Automatisk Update skulle gi meg sikkerhets oppdateringen og SP 2, dette gjorde den ikke, det gikk fire timer så spurte den om de første oppdateringen, jeg trykte last ned, den startet, men ble så borte, ennå en time gikk, uten noen ting. Jeg tenkte kanskje jeg hadde gjort noe feil et sted, så jeg formaterte og innstalerte på nytt, uten hell.

Noen som vet hvordan jeg "nudger" automatisk oppdatering til å gi meg det jeg vil, gjerne så fort som mulig? Jeg mener da automatisk oppdateringer og ikke vie IE og windowsupdate.com.

Kan det hjelpe og innstalere SP 2 fra en separat cd sm en annen kompis av meg har? før jeg innstalere noen sikkerhets oppdateringer?

Håper noen kan hjelpe meg med dette, og på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg kan komme på er å sette tidpunkt for nedlasting manuelt.

Men siden du sier det er SP2 du skal ha skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går innom update?!?!

7047182[/snapback]

Du mener windowsupdate.com? Av prinsipp i grunn, det skal fungere uten det, og det gjorde det i helgen, og det skal gjøre det igjen. Men SP 2 er ikke det viktigste, det som er viktig er sikkerhets oppdateringene, SP 2 er nesten "bonus". Jeg har hatt pcn oppe litt uten sikekrhets oppdateringene og jeg ble infisert av mye rart fort. (Det er et harrdt miljø på lokal nettet der jeg bor (er et student nettverk som mange bruker, og mange er ikke flinke med å holde pcn ren for drit))

Jeg prøvde forresten å sette tidspunktet, men etter 40 min va ringenting skjedd (det er ikke noe med linje hastigheten, den ligger på ca 34Mbit)

EDIT: Noe av det jeg lurer på da er om jeg kan "nudge" Auto Oppdate riktig vei, til å laste ned oppdateringen mine?

Endret av Alex_2xA
Lenke til kommentar

Du kan prøve å disable automatiske oppdateringer, vente en liten stund (30 sec) og så skru den på igjen. Prøv gjerne de forskjellige innstillingene, som "last ned og spør" eller "spør først". Selv integrerer jeg alle oppdateringene i installasjonen. Du kan også laste ned SP2 og alle fiksene for å brenne ut på CD. Da kan du bruke Windows Updates Downloader. Gjorde akkurat dette selv for noen dager siden.

Lenke til kommentar

Takker, det var det jeg så etter! :). Jeg fikk brent ut SP2 og noen av sikkerhets oppdateringene, skla prøve tipset angående Auto. Oppdater.

Leste også hat MS haddde hatt stor pågang på serverene sine i det siste, det kna jo kanskje være noe av grunnen til at ting går dårlig.

EDIT: hmm, litt snedig, jeg får opp at updates er tilgjengelige, meog trykker download, men så hører jeg ikke mer fra MS :/

Endret av Alex_2xA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...