Gå til innhold

Forumet runder 100 000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har full oversikt her:

http://rankings.big-boards.com/?filter=all,NO

:)

7047388[/snapback]

Ser at Kvinneguiden har et svimlende snitt på 373 innlegg per bruker mot HW.no med 69 per bruker. Det må vel være det endelige beviset på at jenter bruker mye tid på svadaprat ;)

Kvinneguiden ligger faktisk på #3 plass ved rangering av antall innlegg og har unde 10% av medlemsmassen HW.no kan skilte med. haha

Lenke til kommentar

Dette bringer et spørsmål på banen for min del.

Skal det bli noe resirkulering av brukernavn?

Jeg hadde egentlig sett for meg et annet brukernavn, som ble registrert for over fem år siden og aldri ble brukt.

Prøvde en gang å sende melding til en admin for å spørre, men det ble jo glatt ignorert.

Lenke til kommentar
Grunnen til det er at det er slettede brukere, og man bruker ikke tidligere brukernummere til nye brukere. Om du ser nederst på siden her: https://www.diskusjon.no/index.php?c=276 , ser du at det er 100020 registrerte brukere på forumet.

7047037[/snapback]

Det jeg lurer på er hvordan dere finner ut dette. Ser dere på hvor mange som er registrert totalt, for eksempel 100020, går inn på det nyeste medlemmet for deretter å trekke fra 20 på dens medlemstall? Det vil jo i så fall bli noe unøyaktig, da jeg mener å ha hørt at den ikke er så oppdatert. Forøvrig har jo innlegg 7 mill kommet for en stund siden... 04. Oktober, forrige gang sa dere hvertfall at det skulle bli kåret fra da av basert uavhengig av hvor mange slettede innlegg det var.

Lenke til kommentar
Grunnen til det er at det er slettede brukere, og man bruker ikke tidligere brukernummere til nye brukere. Om du ser nederst på siden her: https://www.diskusjon.no/index.php?c=276 , ser du at det er 100020 registrerte brukere på forumet.

7047037[/snapback]

Det jeg lurer på er hvordan dere finner ut dette. Ser dere på hvor mange som er registrert totalt, for eksempel 100020, går inn på det nyeste medlemmet for deretter å trekke fra 20 på dens medlemstall? Det vil jo i så fall bli noe unøyaktig, da jeg mener å ha hørt at den ikke er så oppdatert. Forøvrig har jo innlegg 7 mill kommet for en stund siden... 04. Oktober, forrige gang sa dere hvertfall at det skulle bli kåret fra da av basert uavhengig av hvor mange slettede innlegg det var.

7048621[/snapback]

Du teller bare antall faktiske brukere i databasen, de som er slettet er jo ikke i databasen lenger.

Det er ikke noe resirkulering av medlemsnummer, det er helt lineært. (siste meldlemsnummer + 1)

Lenke til kommentar
Gratulerer!

100K - et tal som kun hw.no og annonsørene er glade for.

Kan ikke påstå. at de mange nye medlemmer har bidraget til å høyne kundskabsniveauet på hw-forummerne.

Kimmer

7048992[/snapback]

Er det nødvendigvis viktig at kunnskapsnivået blant nye brukere skal bidra til å høyne nivået?

Svaret er NEI. Husk forøvrig at vi alle har vært nye en gang - mange av de mest seriøse brukerne i dag har advarsler for "nvidia er best LOL"-uttalelser og lignende fra gammelt av.

Og der stopper vi den diskusjonen fordi det blir off topic :).

Lenke til kommentar

Dette er da så on topic som det går an å bli?

Bra statistikker for nettverket kan være både og for oss brukere. Høye brukerantall øker kompetansen (evt. antall kompetente forumbrukere), men det fører også til en økning i antall usaklige og dårlig gjennomførte poster. Nå har vi heldigvis en lang liste med moderatorer som tar seg av disse og holder forumet rent, dessuten ser gjennomsnittsbrukeren her ut til å ha generelt mye bedre språk, oppførsel og holdninger enn på utallig mange andre nettfora.

Hehe, ang. det du sier om advarsler: nå skal jeg ikke akkurat utpeke meg selv som en av de mest seriøse brukerne her, men jeg vil gjerne sitere min egen advarselslogg (som faktisk er satt til 0 igjen - og DETTE er offtopic):

Her var jeg ganske fersk og hva er vel ikke artigere enn litt massespam?

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=300203

Det meste sier seg selv, men Det er et punkt i rettningslinjene som sier du skal respektere dine moderatorer noe som den tråden viser han absolutt ikke gjør. Han har tidligere fått en utestengelse som jeg ikke vet hvor lenge har vart, men jeg gir han 30 dagers "ferie"

*Min første utestengelse*

De fleste oppegående brukerne som skriver i den tråden skjønner jo straks hva som var galt fatt. Hele saken var avklart med en mod, da jeg plutselig får 30 dager tvangsperm av en annen. Saken ble ordnet dagen etter.

Spam

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4070027

kartblotter

oj! Tøft ord! Kul typo! :cool:

10% advarselsøkning

Men siden har jeg tydeligvis oppført meg, og jeg vil påstå at det ble folk av meg etterhvert. Håper dog dere ikke betrakter dette innlegget som spam (på'an igjen) :)

Så, folkens, handle newbies with care!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...