Mezzy Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Akk en gang sitter jeg her og lurer på hvilket P4 kort jeg skal velge... Sikkert mange så er lei av denne typen spørsmål nå men HEY! (Dere er herved advart) Holder en knapp på ASUS men er åpen for forslag. Ønsker: DDR, 533 FSB, 8xAGP, USB, LAN, LYD, RAID og gjerne også S-ATA. Er villig til å ofre AGP'en og S-ATA'en, men resten "må" jeg ha :smile: Såvidt jeg har funnet ut er det kun ASUS P4S8X av ASUS sine kort som har dette? Men detter er jo et SiS-chipset og hvordan blir nå det? Satser på litt overklokking og slikt. Er takknemlig for forslag dog forbeholdt P4 og ikke AMD :wink:)) Resten av hardwaren går i retning av POV Ti4200 XP, 512mb Corsair XMS PC3500, WD 120Gb 8mb og P4 2.533 Ghz. Mvh, Stian! [ Denne Melding var redigert av: Mezzy på 2002-11-04 23:00 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Skal du klokke er saken grei kjøp et PE kort, vere seg Asus, Msi, el lign. Da får du et stabilt og overklokkbart kort garantert Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 du trenger ikkje 8x agp ikkje eingong for framtida Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 ASUS P4S8X/LAN Har desverre ikke alt det du trenger, men sjekk den prisen, da!! 600 kroner er jo ingen ting for ett slikt kort! -KJ Lenke til kommentar
MeitraN Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg kjører Asus P4B533-E og er storfornøyd med det. Heller ikke dette kortet har alt det du beskriver, men jeg vil likevel anbefale det som et bra hovedkort. Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Etter litt att og fram tror jeg det blir ett MSI 845PE Max2FIR kort. 1557,- på databutikken.com Utslagsgivende her er at dette kortet har RAID noe Asus P4PE ikke har? (Koster 1875,- databutikken.com) Mvh, Stian... <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mezzy på 2002-11-05 23:47 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Mezzy på 2002-11-05 23:48 ] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Nei vel? Mitt har det i alle fall... I tillegg så har det SATA, FireWire, Gigabit LAN, USB 2.0 og 6.1 onboard lyd med optisk og coaxial digitalutgang. -KJ Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Finner ikke noe info om RAID-controller på ASUS sinehjemmesider. Prøvde også Komplett sine sider uten resultat.. Help me! :smile: Mvh, Stian... [ Denne Melding var redigert av: Mezzy på 2002-11-05 23:57 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 PCWorld Quote: Man skal være oppmerksom på at Asus P4PE leveres i en rekke forskjellige versjoner. Versjonen vi har testet er den dyreste. Det er viktig at man sjekker med forhandleren hvilken funksjonalitet kortet de fører har vist ikke dette kommer fram. Asus har ikke direkte gode beskrivelser for hvilken funksjonalitet forskjellige versjoner har. [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-06 00:05 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Vel det er vel ikke 100 & riktig å si at asus har raid utenom Sata, da det ellers er bare en "vanelig" raidtilkobling det normale er to. Det står i instruksjonsboken:The drive that you connect to the pri Raid1 connector follow as an independent drive, not as a disk array. Når det gjelder Msi kortet er dette meget bra og på lik linje med Asus sitt, og du sparer 300.- [ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-06 00:09 ] Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Da er det jo bare og løpe og kjøpe, right? Men det er jo en tankevekker - at når man er på utkikk etter et produkt, men det er så vanskelig å finne, at man kjøper noe annet istedefor? Dårlig markedsføring både av Asus og de som selger.. Anwyay, greit med MSI. Ser tøffere ut og er rimeligere! :smile: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Lykke til med valget,tror ikke du blir skuffet. Har selv hatt mange Msi kort og har aldri vert plaget med dem. Ser at PSdata har Max2-fir inne til 1439.- Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Snekker`n skrev (2002-11-06 00:07):Vel det er vel ikke 100 & riktig å si at asus har raid utenom Sata Sier da heller ikke dette.... :smile: Bare svarte på tiltale om at kortet ikke hadde RAID, jeg :wink: Når det gjelder valg av merke, så er jeg enig med mr. snekkermann; det kommer nesten på ett ut. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå