Gå til innhold

Oppgradere X2 4200+ eller skifte til Core 2?

CoolDuckie

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et dilemma. Har en X2 4200+ som misliker sterkt å bli overklokket. Får feil i Prime95 på den ene kjernen ved 2.4 mhz dersom jeg ikke øker spenningen mer enn jeg liker. Det er s939 hovedkort. Hovedkortet mitt er et Asus A8N32-SLI, og ram er OCZ Platinum 2x1 gb@ 2-2-2-9.

Er hypp på mer ytelse pga tidkrevende Matlab beregninger. Med optimalisert "BLAS" i Matlab for Pentium M, er en portabel 2 ghz Core 2 maskin på jobben raskere enn min X2. En optimal Core 2 oppgradering vil koste meg over 7000 kr. med cpu, minne og hovedkort.

Jeg har mulighet til å kjøpe en FX-60 til 4500 kroner. Hva ville dere gjort- oppgradert til FX-60, eller kjøpe Core 2?

CoolDuckie

Jeg vet at jeg vil få mer ytelse med Core 2 i Matlab. Regner jo med at den vil la seg overklokke til rundt 3 ghz. Uoverklokket vil den fremdeles matche FX-60.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FX60 og 62 mener jeg er utdaterte i dagens marked. Når E6600 banker dem (lettere overklokket) er det egentlig ikke tvil. Du kan jo også selge ditt gamle oppsett og få litt penger i kassa slik. 4500kr for en FX60 er altfor mye penger med tanke på hva du får fra en Core 2 duo CPU for mye mindre penger.

Lenke til kommentar

Komplett selger Opteron 170 for 1550kr for tiden. Den går rett i hovedkortet ditt og klokker nærmest garantert til 2800-3000mhz. Noe bedre til en sammenlignbar pris får du ikkje tak i.

Edit Oups, det gjør de ikkje lenger. De solgte vel som varme pølser på en bensinstasjon. Lykkelig eg som hentet en på posten igår :cool:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Komplett selger Opteron 170 for 1550kr for tiden. Den går rett i hovedkortet ditt og klokker nærmest garantert til 2800-3000mhz. Noe bedre til en sammenlignbar pris får du ikkje tak i.

Edit Oups, det gjør de ikkje lenger. De solgte vel som varme pølser på en bensinstasjon. Lykkelig eg som hentet en på posten igår  :cool:

7047068[/snapback]

Vel, forslaget er uansett ikke så galt, for det kommer prisreduksjon på hele serien av Opteron prosessorer nå. Mellom 19 og 49 prosent på S939 prosessorene.

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...