vr Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei Jeg har koblet SB Audigy2 lydkort til receiveren i stua med et ca 15 m langt kabelstrekk - minijack til phono. Jeg bruker altså analog utgang fra lydkortet. Problemet er at at det blir veldig mye sus/hvit støy i stuehøytalerne med dette oppsettet. Det samme skjer om jeg bruker hodetelefonutgangen fra Logitech Z 5500 som signalkilde. Det er neppe noe feil med receiveren eller kablingen ellers, da det blir støyfritt og bra når jeg sender signalet i samme bane fra en iPod. Noen som har tips om hvordan dette kan fikses? Å bruke digital utgang er ikke ønskelig da de digitale inngangene i receiveren er opptatt. V Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvis du får mye sus/støy, bruker du sannsynligvis kabler med dårlig skjerming. Er det billige kabler du bruker? Sjekk uansett at alle kobligner/kabeloverganger er riktig og ordentlig koblet. Lenke til kommentar
vr Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja, det er nok billig kabel (Clahs Ols). Det underlige er jo at at når jeg switcher minijacken fra lydkortet til iPod - med andre ord ved bruk av den samme kabel / kobling - blir lyden helt ypperlig. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hmm. Det var merkelig. Kan kanskje tyde på et jordingsproblem, siden du ikke får problemer ved bruk av iPoden. Lenke til kommentar
vr Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Kan det i så fall utbedres på noe vis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå