BWW Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Hei Sak: DNS config er ok på DNS server. Får ikke meldt inn (mail srv) w2k inn i domenet. Får feilmelding med en gang, før den liksom begynner å browse, søke seg frem. "The network location cannot be reached" Hva jeg har gjort: Får svar når jeg pinger fra eksternt, både på IP og navn. Også hvis jeg pinger internt på srv. Nettverks kortet vil jeg si at fungerer da, samt DNS er rett. Dett er er ikke en ny innstalasjon, men en server som tilsynelatende ikke har vært en del av domenet i det hele tatt. de har hatt prob med tidligereikke har vært meldt in tidligere. Det har vært virus på serveren tidligere i sommer men det skal ha blitt fjernet av - ikke at det skal hindre å melde inn. TCP/IP NetBIOS Helper Service kjører, men ikke som local systen account men som NT AUTHORITY\LocalService. Noen betydning? Noen tips? Står og venter. Dt er varmt her inne Endret 11. oktober 2006 av BWW Lenke til kommentar
mungo Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har den blitt lagt til i AD på serveren? Lenke til kommentar
BWW Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja, det er den og medl. av Domain computers. Har også prøvd med statisk og DHCP uten hell. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Tror jeg fant det. DNS does not work in a "Single-Label" Domain Kilde: http://resortdata.com/Customers/Knowledge/KB-IRM/KI0052.htm Ble gjort default når sp4 kom til win2k srv. Men noen forslag til hvordan jeg kommer rundt? Har 2 andre w2k srv som det gikk fint på? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Tror jeg fant det. DNS does not work in a "Single-Label" Domain Kilde: http://resortdata.com/Customers/Knowledge/KB-IRM/KI0052.htm Ble gjort default når sp4 kom til win2k srv. Men noen forslag til hvordan jeg kommer rundt? Har 2 andre w2k srv som det gikk fint på? 7047115[/snapback] først og fremst, sjekk at du har nok lisenser, det har gitt meg mye hodebry og forskjellige feilmeldinger. Inkl denne. Såvidt jeg husker så referer single label til at domenet ikke har noe etternavn. altså at det bare heter DOMENE og ikke DOMENE.NET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå