JaViZ Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Er det vanlig at en AMD XP1600 ligger på 60C som hviletemp?(er ikke pr def helt hvile(kjører mIRC client og raiden ftpd konstant)) det jeg bruker som målereferanse er temp. måleren på hovedkortet. Kan denne være veldig uåresis? Bruker en vanlig CoolerMaster(XP1900+) som kjøling, og cpu'n er ikke overklokka(kjører 1,4GHz). BTW.... hvor mye kan jeg overklokke den og være på den sikkre siden med den samma kjøle-vifta? ------- AMD XP1600+ CoolerMaster DP5-6I31C ASUS A7V133 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 60 grader er så avgjort i drøyeste laget, i allefall for en XP i "hvilemodus"? Hva er tempen på full load da?? Imidlertid tror jeg nok at CPU´n din jobber "sånn passe" hele tiden, og at 60 grader representerer en noenlunde gjennomsnittsverdi, i DITT tilfelle vel å merke! Nøyaktigheten til "on-board" målere kan imidlertid være så som så, og må taes med en klype salt. Ofte viser de for høye verdier. Uansett ville jeg gjort noe med det, fortrinnsvis en bedre CPU-kjøler og kabinettvifte! Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 er det .no fett progg jeg kan bruke som holder cpu'n igang over lengre tid(full load) så jeg får testa tempen? [ Denne Melding var redigert av: JaViZ på 2001-12-14 17:11 ] Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Last ned united devices. (www.ud.com) Dersom du har denne gående i bakgrunnen hjelper du i tillegg til mot kampen mot kreft. Kristian Lenke til kommentar
tnt Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Min xp1700+ ligger på 40C +/- litt avhengig av tempen på varmekablene, har hørt at dette er litt høyt, så tviler på at 60C er helt bra. Men eg har riktignok ingen aning da. Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 jeg har no kjørt kassa "open-case" ei stund og tempen ligger normalt på 55C(Har to stk VARME 60GB seagates som bidrar). Dette tyder egentlig på at ei kabinettvifte ikke hjelper så altfor mye. Lurer imidlertidig på hvor onboard temp måleren ligger? Når jeg kjenner på alu-ribbene så er de ganske kalde nærme cpu'n ... tipper på en 25C uten å bruk annen temp måler. mener det er god kontakt mellom cpu'n og kjøler'n.(ikke pasta men gummi) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå