_norse_ Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Link Mike Gallo has shared PS3 network secrets with the Official Playstation Magazine podcast. In many ways, the Playstation Network should resemble Xbox Live - players will have a user ID and an online profile, signed in automatically when the console fires up. Disabling auto log-in may be an option. Gallo's most interesting comment, however, is that Full Auto 2 will use Gamespy as a backend, rather than Xfire or some proprietary Sony system. Gamespy is used primarily for server browsing in PC games. With Xfire being used in Untold Legends, it would seem that PSN is going to be far less regulated than XBL. Does Sony have no plans for matchmaking services of its own? Disclaimer: Følgende kommentar er ikke ment som drittslenging i retning Sony/PS3 og er kun ment som en ytring om bekymring ala den bekymringen DragonHunter hadde angående Wii Det virker som utviklere bruker forskjellige multiplayer løsninger i spillene sine. Jeg hadde inntrykk av at Sony ville ha en "unified" online løsning slik MS har med Live!. GameSpy har jo ikke spesielt godt rykte blant gamere jeg kjenner og jeg hadde foretrukket at Sony utviklet en felles løsning ala Xbox Live!. Tiden vil vise hvilken løsning som fungerer best for utviklere og oss spillere. Hva tror dere? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Kan være av forskjellige grunner. Kanskje pga. Xfire ikke er helt ferdig ennå og at de første spillene tar i bruk Gamespy sine servere i starten. Vet ikke om når de spillene lanseres men... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Virker som eit einaste rot denne online-løsningen til Sony for å vere heilt ærlig. Men kansje det bare er slik i starten. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Microsofts løsning er ikke helt enkel, ettersom den krever at spillutgiverne gir fra seg veldig mye kontroll over nettspillingen til Microsoft, en grunn til at firmaer som Electronic Arts nektet å lage Live-spill inntil Microsoft lot de få lov til å drifte sine egne servere. Sony håper vel å gjøre det mer attraktivt å lage onlinespill ved å gi utgivere muligheten til å styre onlinebiten selv. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Microsofts løsning er ikke helt enkel, ettersom den krever at spillutgiverne gir fra seg veldig mye kontroll over nettspillingen til Microsoft, en grunn til at firmaer som Electronic Arts nektet å lage Live-spill inntil Microsoft lot de få lov til å drifte sine egne servere. Sony håper vel å gjøre det mer attraktivt å lage onlinespill ved å gi utgivere muligheten til å styre onlinebiten selv. 7046473[/snapback] Ikke rart EA ville ha egne servere, siden de sender "spam" til brukere som logger seg på serverene for første gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Så er det jo en kjennsgjerning at EA sine servere er mer ustabile enn hva man opplever i andre Live spill. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Så er det jo en kjennsgjerning at EA sine servere er mer ustabile enn hva man opplever i andre Live spill. 7046499[/snapback] Stemmer det. Å spille EA-spill online på 360 så langt har jo vært omtrent like moro som å vaske klær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå