skylinepower Skrevet 11. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2006 kanskje dette er blit spurt om får men si at jeg skal ha meg nytt hk med støtte for ddr2 kan jeg da bruke ddr1 på den? Takk for svar Lenke til kommentar
Steina Skrevet 11. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2006 Nei, ikke med mindre du kjøper deg et jalla-kort med støtte for begge deler. En slot vil ikke klare begge deler. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2006 forklar mere bare f.eks dette kortet det har støtte for begge delene. skal aldri i væla ha det men som sakt f.eks Lenke til kommentar
Steina Skrevet 11. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja, det stemmer. Du vil da ha 2 slots hvor du kan ha DDR1, og 2 slots til DDR2 RAM. Men det er uansett verdt å invistere i DDR2 RAM, og legge de DDR1 RAM-brikkene dine til side Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 11. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) ASRock 775Dual-VSTA (socket 775) støtter begge typer RAM (koster ca. 500,-) (støtter også både AGP og PCIexpress) Bruker dette med en C2D E6600 og gammelt DDR PC3500 og et AGP-kort. Funker som en drøm. (en nødløsning for mig, der ikke har råd til å oppgradere over hele linjen samtidigt) PS. Veldig lite betydning i praksis om man bruker DDR eller DDR2 med en Core 2 Duo. En test fra Anandtech der viser dette - kan ses her. Kimmer Endret 11. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2006 Takk. har hørt at det ikke tar C2D det kortet men hvis du har det og du gjør det så... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg lurer på om kortet har mulighet for å kjøre DDR og DDR2 samtidig. Tviler men... Noen som vet? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 hvorfor skal det ikke klare det Lenke til kommentar
Steina Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Tror det gjør det ja Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Tror IKKE at kortet kan kjøre med BÅDE DDR og DDR2 ram i samtidig. Da dette vil bli totalt forskjellieg frkevenser og teknologi samtidig på ETT kort? :S Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 er det farlig? slik at noe blir Ødelagt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 er det farlig?slik at noe blir Ødelagt? 7052936[/snapback] De kort jeg har sett (ikke tittet spesifikt nå) som har slotter for begge minneteknologier kan bare benytte en type samtidig. Det vil si enten DDR(1) eller DDR2. Disse har gjerne bare 2 slotter for hver teknologi. Om brikkene ødelegges ved forsøk på å bruke blandet teknologi tør jeg ikke si noe om - men jeg ville heller ikke tatt sjangsen på å prøve det. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) er det farlig?slik at noe blir Ødelagt? 7052936[/snapback] Tror det er veldig liten skjangs for at noe blir ødelagt i så fall skal alt stå i bruksanvisningen. Les den se hva som står og prøv deg frem Tror det verste som kan skje hvis du blander DDR og DDR2 er blåskjerm... Endret 12. oktober 2006 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Eller at en av minnebankene rett og slett bare ignoreres. Finnes vel sikkert en failsafe-metode der. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Det omtalte hovedkort ASRock 775Dual-VSTA kjører fantastisk bra med en C2D E6600. Det kan IKKE kjøre begge typer RAM samtidigt (klart beskrevet i manualen). Almen viten for oppegående PC-byggere. PS. Det kan ikke heller kjøre AGP og PCIe grafikkort samtidigt! Kimmer Endret 12. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 Det omtalte hovedkort ASRock 775Dual-VSTA kjører fantastisk bra med en C2D E6600. Det kan IKKE kjøre begge typer RAM samtidigt (klart beskrevet i manualen). Almen viten for oppegående PC-byggere. PS. Det kan ikke heller kjøre AGP og PCIe grafikkort samtidigt! Kimmer 7055862[/snapback] men kan du kjøre 4 x ddr 2 ram? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) -Shark-: nei kimmer: har du prøvd og klokke med det kortet? er det mulig og klokke litt ihvartfall? vet du hva maks FSB er? Edit: måtte bare spør har lurt på dette lenge Endret 12. oktober 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 -Shark-: nei kimmer: har du prøvd og klokke med det kortet? er det mulig og klokke litt ihvartfall? vet du hva maks FSB er? Edit: måtte bare spør har lurt på dette lenge 7055902[/snapback] Leste om en her på forumet som sa det kun klarte 304.... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) kimmer: har du prøvd og klokke med det kortet? er det mulig og klokke litt ihvartfall? vet du hva maks FSB er? Edit: måtte bare spør har lurt på dette lenge 7055902[/snapback] Det er ikke muligt at justere på Vcore - så OC blir begrenset av kjøling og hvor heldig man har vert med sin CPU. Min CPU er 'veldig kald' og jeg får den opp i hele 278Mhz FSB (2500MHz) med Intel Stock-kjøler og pasta og Vcore på default (1.25v). Den har kjørt 100% load (seti@home)i mere end fjorten dager @2500. Kanske en fremtidig BIOS-oppdatering vil endre på muligheten for å justere på Vcore. (Muligt jeg kjører med litt for stramme timings på DDR-minnet - med det gir bedre performance i f.eks seti@home, folding@home osv = Flyttalsoperationer, hvor C2D er blitt 'konge på haugen' for en stunn) Har lest om folk der har fått diverse C2D opp i ca 290MHz med dette HK. (for mig er det bare en midlertidig billig overgangs-løsning fra s.478) @ Shark Link til HK hos producent! - som svarer på de fleste spørsmål her !! Google.com og søkeknappen er din beste ven her Kimmer Endret 12. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Mit Skrevet 12. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2006 *snip*7056102[/snapback] Takker for info Hadde selv tenk og bruke dette som overgang fra s478, passer veldig bra for meg som har DDR-RAM + AGP skjermkort. men jeg får ta og goggle litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå