medlem-82104 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei! Jeg har med PC hver dag på skolen, så jeg har vurdert å kryptere harddisken min for å øke beskyttelsen. Spørsmålet mitt er om det er noe ulemper med kryptering? Er det noe som vil bli annerledes? Mvh Andak Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Vel ulempene er: Du må skrive inn passordet hver gang du mounter harddisken/partisjonen. Glemmer du passordet så er du i klemma. (Hvis du har et langt passord som du burde ha) Krypterer du en partisjon blir hele partisjonen kryptert selv om partisjonen ikke er full av filer. Dette er det jeg erfarte med Truecrypt Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Krypterer du en partisjon blir hele partisjonen kryptert selv om partisjonen ikke er full av filer. Dette er det jeg erfarte med Truecrypt 7045845[/snapback] Og hvilken betydning har det? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kort sagt: Ubrukt plass vises som brukt plass. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Hmmm... er det en måte å få sjekket plassen på når du først har kryptert da? Litt kjekt og kunne se hvor mye plass man har igjen Andak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå