Gå til innhold

Tar lang tid før bildet kommer igjen etter spoling på divx f


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-04 22:39, skrev fullifaencom:

Hmmm jeg har også det problemet når jeg bruker mediaplayer, men når jeg bruker playeren som følger med i divx5 så funker alt mye bedre :->




 

Hos meg er det omvendt. MediaPlayer er mye raskere enn Divx5 playern. Weird. Hos meg kommer ikke bildet tilbake hvis jeg spoler DIVx playern, i Media Player derimot tar det ca. 3 sekunder.

 

[ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-11-04 22:56 ]

Lenke til kommentar

Dette problemet skyldes avstanden mellom "Keyframes" i filmen. Dette stilles inn under koding av filmen. Normalen er en keyframe pr. 300 frames, eller ca. hvert 10. sekund.

Filmen må da spille til neste "Keyframe" for å synkroniseres.

 

Eneste mulighet for å fikse dette er å kode filmen på nytt, men da mister du litt kvalitet.

 

Solaris

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 07:34, skrev Solaris:

Dette problemet skyldes avstanden mellom "Keyframes" i filmen. Dette stilles inn under koding av filmen.


 

Evt. kan det også være at du har en "broken" .avi som er blitt delvis fikset slik at den går å spille av, men hvor keyframes ikke har blitt "beregnet" på nytt. Slike .avi/divx'er tar laaang tid å spole i.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 22:23, skrev Patriot:

Sitter å ser på Getaway in Stockholm 3, men når jeg spoler i filmen så tar det sinsykt lang tid før bildet kommer igjen liksom. Tar mellom 20-30 sekund.


Noen som vet årsaken til dett? Eventuelt hva jeg kan gjøre får å fikse dette?


 

bare et lite spm:

1.hva slags pc har du?

 

2. trodde den nyeste var getaway in Stockholm 2 jeg..? når kom 3'ern?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 13:00, skrev Jannis-15:

2. trodde den nyeste var getaway in Stockholm 2 jeg..? når kom 3'ern?


 

Ble lansert 12. oktober, og jeg fikk den på DVD i posten 25. oktober :smile:

 

Litt skuffet over 3'ern, og synes faktisk bonus-materialet var bedre. Men helt klart en rå film, likte spesielt den aller første scenen - lo så jeg datt ut av senga :grin:

Lenke til kommentar

Pcæn er en 1.2ghz tbird med 768mb sdram. Ikke så veldig mye men tviler sterkt på at dette er problemet.

 

En eller annen nevnte broken avi, blei en del kluss når jeg skulle laste ned og unzippe mener jeg å huske. Eventuelt noen måte å repare slike "broken avi" filer på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...