vargaz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Sitter å skal lage en nettverkskbel, for å få til riktig farge kombinasjon spør jeg her... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Google er din venn, Søkte der og fant fort svaret Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Cat_5e Tror det står der inne Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vi har en nettverkskategori og da blir annet om hardware en feil kattegori å benytte. Flyttes. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Med det samme jeg har denne tråden, spiller det noen rolle om jeg snur alt? dvs. kobler brun-brunhvit -> fra venstre? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Med det samme jeg har denne tråden, spiller det noen rolle om jeg snur alt? dvs. kobler brun-brunhvit -> fra venstre? 7109392[/snapback] Skal du lage en vanlig kabel (ikke krysset), spiller det ingen rolle, bare fargene er plassert likt på begge kontaktene. MVH TommyL Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Det spiller rolle over lengre distanser. er noe med måten trådene er tvinnet på.. derav navnet TP. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Ok, det har du sikkert rett i. Har bare maks 20 meter selv, så jeg har ikke merket noe...tror du det kan ha noe å si over den distansen? I tilfelle ja, skulle jeg kanskje koble dem slik dem skal være... MVH TommyL Endret 20. oktober 2006 av TommyL Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Vanlig nettverkskabel bør ikke overstige 100m. Men kan bli ustabilt når man er oppe i den lengden.. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvit/orange 1 -- 1 Hvit/orange (TX+) Orange 2 -- 2 Orange (TX-) Hvit/grønn 3 -- 3 Hvit/grønn (RX+) Blå 4 -- 4 Blå (NC) Hvit/blå 5 -- 5 Hvit/blå (NC) Grønn 6 -- 6 Grønn (RX-) Hvit/brun 7 -- 7 Hvit/brun (NC) Brun 8 -- 8 Brun (NC) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Riktig fargerekkefølge har mye å si, og kan påvirke både trafikken som blir sendt over kabelen, og utstyret den er tilkoblet. Selv om man kan trikse og mikse med rekkefølgen, og fortsatt få det til, må eg bare oppfordre folk til å gjøre det rett når det allikevel skal gjøres. Det finnes da også to standarder, A og B(husker ikke resten av navnet), og her er eg usikker, men eg tror ikke det finnes en kvalitetsforskjell mellom disse? Så lenge man bruker en av disse er man mao trygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå