Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ødlagt mekanisk bensinpunmpe Sierra

S.M.

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at den mekaniske bensinpumpa til sierraen er gåen siden det ikke kommer noe bensin ut når jeg kinner.

Jeg har ikke vært borti mekaniske før og lure på hvordan de virker og om det er en mulighet for å fikse selv.

Trenger bare få den til å virke i 10 min for å kjøre den på dumpen.. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har funnet ut at den mekaniske bensinpumpa til sierraen er gåen siden det ikke kommer noe bensin ut når jeg kinner.

Jeg har ikke vært borti mekaniske før og lure på hvordan de virker og om det er en mulighet for å fikse selv.

7045430[/snapback]

bump :dontgetit:

Lenke til kommentar

7045430[/snapback]

bump :dontgetit:

7052921[/snapback]

hmm.. stjel en fra en huggersierra;)

aner ikke hvordan disse virker desverre

Lenke til kommentar

Om du bare skal på fyllinga er det en mulighet å bare ha en kanne i motor rommet med bensin, som ligger over forgasseren. Det må renne ned i forgasseren, ellers fungerer det ikke. Om du ikke har forgasser, men innsprøytning går det jo ikke. Vær sikker på at du fester kannen skikkelig med stramme bånd, strips eller annet for å unngå at den velter eller lekker ut. Bilbrann er IKKE gøy, har vært ut for det selv. Dette er nok littegranne på kanten av hva man bør gjøre, så påse at du er helt sikker på at dette fungerer før du setter igang med å kjøre.

Forøvrig så fungerer mekaniske bensinpumper på den måten at det er en gummi membran inne i pumpen som en liten tapp trykker rytmisk på. Gummien kan bli morken og revne, od da vil den ikke pumpe noe. Noen slike pumper kan demomteres og da bytte membran, på andre må hele byttes. Forsåvidt en billig sak, 198 kr på biltema delenummer 52-3252.

bensinpumpar-mekanisk.jpg

Lenke til kommentar

Om du har en slik pumpe som tilsatad har bilde av i sitt svar så ville jeg ha delt den og sjekket om problemet ligger i membranen. Den er billig og lett å skifte. Har reparert en selv med superlim. Er mer skeptisk til løsningen med plastkanne. Der får man skikkelig problem om det skulle bli kontroll.. eller lekkasje med bensindamp som resultat...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, var egentlig VELDIG i tvil om det var lurt å nevne det med kannen, det kan jo gå veldig ille. Men prøvekjørte engang en bil som eieren først etterpå viste meg at han hadde en løs 5 literskanne i motor rommet til return, og den brant jo ikke opp på prøveturen selvom det godt kunne skjedd. Om man gjør det skikkelig blir det vel ikke verre enn når man har en plastikk moped tank over en varm motor, men jeg anbefaler det så absolutt IKKE!

Fikk du bilen på dynga foressten?

Lenke til kommentar
Ja, var egentlig VELDIG i tvil om det var lurt å nevne det med kannen, det kan jo gå veldig ille. Men prøvekjørte engang en bil som eieren først etterpå viste meg at han hadde en løs 5 literskanne i motor rommet til return, og den brant jo ikke opp på prøveturen selvom det godt kunne skjedd. Om man gjør det skikkelig blir det vel ikke verre enn når man har en plastikk moped tank over en varm motor, men jeg anbefaler det så absolutt IKKE!

Fikk du bilen på dynga foressten?

7159651[/snapback]

Takker for svar allesammen. :D

Det ble nok tauing. s :hrm: selv om jeg helst ville skamkjøre den først før skraping. gleda meg lenge til det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...