Lakus Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Du spilte med andre ord Gears of War 2 på den gamle maskinen din, og der lagget det ikke? Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Du spilte med andre ord Gears of War 2 på den gamle maskinen din, og der lagget det ikke? ja. nå lagger det som f, og det er ikke nettet mitt det er noe galt med, for det har jeg skjekket. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Du spilte med andre ord Gears of War 2 på den gamle maskinen din, og der lagget det ikke? ja. nå lagger det som f, og det er ikke nettet mitt det er noe galt med, for det har jeg skjekket. Lagger det offline også? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Tenkte jeg kunne si det at Gears of War 2 ofte lagger over nett pga matchmakingen som velger ofte ekstremt dårlige hoster. Ofte Amerikanere eller andre folk som gjerne sitte mer enn et hav unna. Om det hakker offline også er det definitivt noe gæli Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 I et forsøk på og få oppdatert førstepostene til de sticky trådene i Microsoft forumet tasser jeg rundt og prøver åoppdatere dem. Kanskje gjøre de litt lettere å lese også i samme slengen. Her har jeg prøvd å oppdatere den så godt jeg kan, og jeg har gjort den litt lettere å se på (IMO). Fint om noen kunne lest igjennom og gjerne komme med forslag, retting og tillegg. Spesielt angående mediatyper og mediastreaming. Der er jeg blank og får ikke skervet stort. Xbox 360 - Ofte Stilte Spørsmål Generelle spørsmål X360'en min døde nettopp, hva gjør jeg nå? Da må konsollen sendes inn til Microsoft for reperasjon, eventuelt erstatning. Ring Microsoft support på 800 14 174 og forklar saken så vil de guide deg videre. Jeg skal kjøpe meg Xbox 360, hvilken pakke bør jeg velge? Elite, Premium eller Arcade? Om akkurat dette har det blitt laget en egen tråd, anbefaler deg å ta en titt på den. Kan jeg koble X360 til en PC-skjerm, og kan jeg spille i HD-oppløsning på den? Det kan du gjøre, det du trenger er en VGA-kabel så er det bare å plugge i. De fleste 17" LCD har en oppløsning på 1280x1024, så de støtter 720p. Vil du ha 1080p så må du nok opp i 23" om du skal ha det på en LCD-skjerm. CRT-skjermer har generelt høyere oppløsning, der kan du få 1080p på en 19". TV'en min støtter både 720p og 1080i-oppløsning, hvilken burde jeg bruke når jeg spiller? Du får best bilde om du bruker den oppløsningen nærmest TV'ens native-oppløsning, så hvis TV'en din har oppløsningen 1366x768, så burde du bruke 720p (1280x720). At TV'en din støtter 1080i (1920x1080i) betyr ikke at den har og kan vise den oppløsningen, men at den kan ta imot signalet og skalere det til TV'ens oppløsning. Har du FullHD oppløsning på skjermen din, 1920p, da setter du konsollen til 1080p i settings menyen og bruker enten HDMI eller komponent-kabel til TVen din (VGA til PC skjerm). Jeg har hardisken på 20GB, men jeg ser bare 13GB - er noe galt? Nei, Xboxen din setter noe til side for systemfiler, så dette er normalt. Samme gjelder for 60GB og 120GB harddisken. Noe bli "borte". Kan man kjøpe ting med gamerscore? Nei, gamerscore er kun for å vise hva du har klart i de forskjellige spillene. Skal du kjøpe ting fra Xbox Live Marketplace, må du kjøpe Microsoft Points. Hva er og hvor får jeg kjøpt Microsoft Points? Microsoft Points er Xbox Marketplace sine penger. Har du poeng kan du kjøpe ting der. Kjøpes med VISA rett fra Xboxen, eller du kan kjøpe et kort med 2100 poeng i butikk. Hvordan spiller jeg online? Online spilling er forbeholdt Xbox Live Gold medlemmer. Gold-medlemskap koster 499,- for 12 måneder og 159,- for 3 måneder i butikken. Her og her har du dog to sider som selger en god del billigere. Hva er forskjellen på Gold og Silver-abonnement? Gold medlemmer har full tilgang til demoer, online spilling og videoer - alt. Silver medlemmer har tilgang til litt mindre, bl.a ingen online spilling. Hvordan avslutter jeg mitt Xbox Live Gold-abonnement? Ring inn til support, 800 14 174. Jeg har allerede et Xbox Live-abonnement, kan jeg bruke dette på X360? Det kan du gjøre, les her for å vite hvordan du flytter over abonnementet. Hvordan spiller jeg gamle Xbox-spill? Her har du en liste over hvilke Xbox 1-spill som er kompatible med X360. Du må også ha oppdateringen til X360 som gjør det mulig å spille de gamle spillene. Les her om hvordan du skaffer denne oppdateringen. Streaming og Medietyper Hvordan kan jeg se/legge inn filmer og musikk? Du kan legge inn musikk fra en musikk-CD du selv har komponert eller et Album du har liggende, men du kan ikke kopiere inn MP3 eller filmer. MP3 kan du derimot streame både fra PC og MP3-spiller (via USB). Hvis du skal se film (foruten DVD) så må du streame den fra PC-en din. Her er det skjedd en del i det siste og oppdatering trengs. Hva slags filformater kan Xbox 360 spille av? Xbox 360 støtter video i wmv-format, H.264, og MPEG-4. Gjennom Media Center eller f.eks TVersity støtter den mange fler *. Dette har det også kommet en del forandringer på i det siste og en oppdatering trengs. * As the Xbox 360 uses a modified version of the UPnP AV protocol, some alternative UPnP servers such as uShare (part of the GeeXboX project) and MythTV can also stream media to the Xbox 360, allowing for similar functionality from non-Windows servers. This is possible with video files up to HD-resolution and with several codecs (MPEG-2, MPEG-4, WMV) and container formats (WMV, MOV, TS). Regioner for Spill og DVD Kan jeg kjøpe spill i utlandet og spille på min X360 kjøpt i Norge? Har du kjøpt den i Norge så har du en PAL-merket konsolle, da må du først sjekke om spillet du vil kjøpe støtter PAL. Om det ikke støtter PAL vil det ikke virke på din konsoll. Her har du en liste over hvilke regioner de forskjellige spillene støtter. Enkelte spill er også helt regionsfrie. Hvilke nettbutikker er bra og billige å kjøpe fra? Dette er butikkene som oftest blir anbefalt: http://www.cdon.com/ http://www.absoluttspill.no/ http://www.play-asia.com/ http://www.play.com/ http://www.videogamesplus.ca/ Enkelte butikker, som Play-Asia og Videogamesplus, sender fra andre land, noe som vanligvis ville bety toll og dyre dommer. Men de merker pakken din til en lavere verdi om du sender de en e-post og spør om det, slik at du får varen tollfritt. Butikker som Elkjøp og Lefdal bruker også å ha bra pris. Kan jeg spille Sone 1 DVD? Nei, DVD-spilleren tar kun Sone 2 om du har kjøpt maskinen din i Norge, eller i andre land som selger PAL-versjonen. Det er i og for seg samme regler her som reglene for spillregioner. Jeg har nettopp fått meg Oblivion, men det hakker og går veldig dårlig, hva kan være galt? Det du må gjøre er å rydde opp litt på harddisken din, eller rettere sagt; "clear cache", dette gjør du ved å holde inne a-knappen på kontrolleren din når du starter opp spillet, hold den inne helt til Bethesda-logoen vises. Nå vil spillet gå mye bedre. Er det bare spill som er låst til en region eller gjelder dette også annet utstyr? Det er kun de aller fleste spill og DVD-filmer som er regionlåst, utstyr kan fritt kjøpes fra alle land. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Tenkte jeg bare kunne stille et spørsmål her. So here goes; Hvordan blir det med Xbox 360 når jeg skal spille online, når vi har trådløst nett hjemme? Finnes det en ledning, eller noe osm gjør at jeg kan koble meg til trådløst nett? Eller trenger jeg ikke det? Viss jeg trenger noe for og bruke trådløst (en ledning eller noe annet), kan noen gi meg en link til en billig ledning, eller hva enn jeg trenger? Takker for svar! Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det finnes en slags antenne som ekstrautstyr i de fleste elektrokjedene som man bare stikker rett inn i ethernet-porten tror jeg det var. Den koster rundt 549,- og jeg aner ikke om den kan klassifiseres som "bra". Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er denne noe tess? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Du har ikke noe annet valg, så... Men ja, den er noe tess. Har den selv. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ville helst sett at Microsoft lanserte en ny en med wireless N så jeg kan streame HD når jeg har satt opp alt dillet jeg har, men må man så må man Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Streamer HD WMV helt greit jeg ? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er det noke forskjell på kontrollen til Pro og Elite versjon? Utanom farge forskjellen. Har ein kvit kontroll ( blei kjøpt til Pro versjon ), men so blei da ein Xbox 360 Elite istadanfor. Vil dette medføre problem? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ingen forskjell annent enn fargen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Når det gjeller lading av håndkontrollene. Hvilke lader burde jeg velge. Har 2 håndkontroller. Har også sett litt på den "Play&Charge" som gjør at man kan lade i mens man spiller. Eller burde jeg bare velge en vanlig lader? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Play&Charge er det beste IMO. Lad opp begge kontrollerne og så lader du de annenhver gang. På den måten har du alltid en kontroll som er fulladet. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Nå føler jeg meg veldig dum, men jeg fikk nettopp en brand new 360 av Microsoft fra service etter at min døde med rød ring. Men nå får ikke kontrollerne kontakt med maskinen? Jeg slår på kontrolleren, men den bare ligger der og blinker, mens den runde greia på Xboxen bare lyser i midten. Har prøvd å trykke den knappen ved siden av Memory Stick-inngangen, men ingenting skjer. Hvordan får jeg kontakt? Plz help. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 må du ikke trykke på en sånn knapp på begge enhetene? Jeg tok med kontrollen min til en kompis en gang som den ikke greide å gjenkjenne. noen som vet om man kan spole i sanger på musikkspillern? jeg får det ikke til men tror det gikk på den gamle versjonen Streamer HD WMV helt greit jeg ? på g? Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Der ja, måtte holde inne den recognize-knappen på kontrolleren også. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hva er billigste måten å skaffe seg 12 måneders Gold nå? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://www.jasper1675.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå