Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hør nøye etter Lindquist: Du må kjøpe destillert vann for å vaske da vanlig vann kan ødelegge. Det beste er nok isopropanol. Hvor du kan få tak i dette er et annet spørsmål :)

 

Rødsprit går sikkert.

Negellakkfjernere inneholder ikke lenger isopropanol. I alle fall ikke min søsters...

 

Åpne Xboxen med en Tork 8 (T-8) Eller et smått flatjern som feks fra Europris eller Rema (Elektronikk skrujern).

Jeg har åpnet med et smått flatskrujern. Bare vær forsiktig.

 

Men en Tork 8 som har et lite hull i mitten får du åpnet lett.

Lenke til kommentar

To spørsmål, for det første hva er vitsen med og instalere spill når jeg må ha disken inni maskinen for og spille, går det raskere?

og så videre,

jeg spiller på en 24" widescreen lcd som vistnok skal støtte 1080p men likevel får jeg ikke spilt 1080p i spill som støtter det enda jeg har slått på 1080p i menyen (jeg bruker en BenQ E2400HD om det har noe og si)

Lenke til kommentar
oppdaget det nå selvom maskinen krashet for første gang ca. 10min etter jeg installerte ett spill, vet ikke om det var derfor men fortsatt mistenkelig

 

Hvilket spill installerte du? Leste at det var noen få spill som hadde problemer når det gjaldt installering på disk...

 

"Xbox 360 HDD Install Space Requirements Database

>> Neogaf.com has a list of the space required to install games on your Xbox 360 HDD with the NXE. Most games seem to required around 5 to 6.8gb of free space.

According to the list there are also a few games that will not install on HDD (error messsage: "Installation of this game is not supported."): Burger King trilogy, Crackdown, Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball 2

and Quake II (included on Quake IV bonus disk)."

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på!

 

Noen som vet om Microsoft kommer med norsk språk på Xbox360 i nærmeste fremtid?

 

Etter det jeg har sett av norsk språk på Playstation håper jeg MS velger å ikke ha norsk språk på Xboxen. De burde i allefall ansatt noen som kan gjøre det. På PS3 har de "oversatt" online med on-line. De syntes jeg rett og slett blir for dumt. Hva er vitsen med å "oversette" til norsk for å beholde det engelske ordet og slenge på en bindestrek. Enten får de oversette det til pålogget eller så får de bruke online.

 

Men noe sånt ville selvsagt aldri skjedd på en Xbox :).

Lenke til kommentar
To spørsmål, for det første hva er vitsen med og instalere spill når jeg må ha disken inni maskinen for og spille, går det raskere?

og så videre,

jeg spiller på en 24" widescreen lcd som vistnok skal støtte 1080p men likevel får jeg ikke spilt 1080p i spill som støtter det enda jeg har slått på 1080p i menyen (jeg bruker en BenQ E2400HD om det har noe og si)

xboxen støtter ikke 1080p. den går bare opp til 720p/1080i.

Lenke til kommentar
To spørsmål, for det første hva er vitsen med og instalere spill når jeg må ha disken inni maskinen for og spille, går det raskere?

og så videre,

jeg spiller på en 24" widescreen lcd som vistnok skal støtte 1080p men likevel får jeg ikke spilt 1080p i spill som støtter det enda jeg har slått på 1080p i menyen (jeg bruker en BenQ E2400HD om det har noe og si)

xboxen støtter ikke 1080p. den går bare opp til 720p/1080i.

 

Feil. Den støtter 1080P, men det er kun et fåtall av spill som bruker det.

Lenke til kommentar

støtten av 1080p kom i en software oppdatering i oktober 2006. or so the mighty wikipedia says. jeg var ikke klar over dette. jeg gikk ut i fra at det var hardware begresninger som hindra høyere oppløsninger og det slo meg ikke at en simpel oppdatering endra dette.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Alltid kjørt 1080p på min FullHD Tv.

 

Meeen!

Ta og se en ep av feks SouthPark eller annet man har nedlastet ulovlig og streamer til xboxen.

Menyen som kontrollerer spoling og slikt har en lav oppløsning.

Setter man skjermbildet på Native så blir det man ser det virkelige oppløsningen av videomaterialet, da er "menyen" i full oppløsning.

 

Irriterer, Xboxen oppskalerer ikke da slik at bildet blir bedre.

Leverer ut fortsatt 1080p selfølgelig.

 

Og se LOTR og Starwars fullhd på xboxen streamet er fantastisk.

Seff noe hardt komprimert på LOTR filmene, grunnet de varer nesten 3 timer og bare tar 10gbyte plass.

 

Og streame en 10gbyte film i AVI-Kontainer går bare lekkert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...