Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Du har fått det man kaller Red Ring of Death, RROD.

Det betyr simpelthen at det er oppstått en feil på maskinvaren i din Xbox360.

 

Microsoft har dessverre rimelig dårlig kvalitet på denne generasjonen Xbox, og RROD er noe mange har fått, og andre kommer til å få.

 

Prosedyren er nå videre.

Du ringer Microsoft KundeService.

Kundestøtte via telefon er:

 

800 14 174

 

eller +47 23162554 fra mobiltelefon

Samtalen din blir besvart av en i India som snakker svensk eller noe slikt.

 

Du skal gi han serienummeret på din Xbox360.

 

Det kommer så en brun transporteske til deg i løpet av noen dager.

I denne skal du putte din Xbox360 og strømforsyningen.

Harddisken tar du av, og beholder. Der har du dine savegames.

 

Etter alt fra 1 uke til 3-4 uker får du enten din Xbox360 reparert og returnert. Eller du får en splett ny.

(Noen får den allerede etter 1 uke, selv ventet jeg vel i 6 uker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg klarte å falle på en bag hvor harddisken til 360'n min lå inni. den lille kontakten som går fra HDD'en inn i maskinen ble kraftig bøyd, men jeg klarte å bøye den tilbake og lirke den inn i maskinen, så harddisken er fortsatt brukbar. jeg lurer på om det er mulig å sende alle savene mine til en ny harddisk før den jeg har nå streiker helt, har på følelsen at det skjer snart...

Lenke til kommentar
jeg klarte å falle på en bag hvor harddisken til 360'n min lå inni. den lille kontakten som går fra HDD'en inn i maskinen ble kraftig bøyd, men jeg klarte å bøye den tilbake og lirke den inn i maskinen, så harddisken er fortsatt brukbar. jeg lurer på om det er mulig å sende alle savene mine til en ny harddisk før den jeg har nå streiker helt, har på følelsen at det skjer snart...

Kan jo kjøpe en slik 120GB HDD og bruke den transfer kabelen som følger med til å flytte det du har fra 20GB disken til 120GB disken...ellers så er det jo slike minnekort, er det ikke 512MB det største ligger på `da?

Lenke til kommentar
Spørsmål: Går å venter på min nye Elite desse dager, men lurer på korleis eg får overført innhold frå min gamle 20 gb hdd? Finner ikkje denne kabelen i butikker på nettet, og har forstått det slik at denne ikkje følger med Elite?

 

Du har forstått rett. Den følger kun med når du kjøper en løs 120 Gb HDD, men det er mulig å sende inn et skjema og få tilsendt en fra MS. Men det tar visst en god stund, så da må du smøre deg med tålmodighet.

 

EDIT: Se der, ja. Så fant jeg linken også. PDF-fil

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ikke noe du har gjort, bare svak/dårlig dvd-rom som tror spillene er dvd-filmer. Får det av og til jeg også, men spillet har alltid startet etter å ha åpent og lukket dvd-rom-en en gang. Har også opplevd det tidligere hvor det skjedde med alle spillene hver gang, etter 10+ forsøk fikk jeg startet spillene. Den maskinen ble selvfølgelig sendt på service hos MS.

Lenke til kommentar
Spørsmål: Går å venter på min nye Elite desse dager, men lurer på korleis eg får overført innhold frå min gamle 20 gb hdd? Finner ikkje denne kabelen i butikker på nettet, og har forstått det slik at denne ikkje følger med Elite?

 

Du har forstått rett. Den følger kun med når du kjøper en løs 120 Gb HDD, men det er mulig å sende inn et skjema og få tilsendt en fra MS. Men det tar visst en god stund, så da må du smøre deg med tålmodighet.

 

EDIT: Se der, ja. Så fant jeg linken også. PDF-fil

 

Fantastisk! Takk skal du ha! :yes:

 

Edit: Burde kanskje lagt det skjemaet inn i førstepost?

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

jeg har akkurat kjøpt meg et Z-5500 anlegg fra logitech. så skal jeg handle meg en lyd kabel for å koble til xboxen. hva vil dere anbefale? optisk eller coaxial?

 

eventuelt kan jeg bruke de tre kablene som allerede er der, men problemet da blir å koble til pcen også, da den kun har tilkobling igjennom disse kablene intill jeg får kjøpt meg et bedre lydkort, noe som ikke skjer med det første.

Lenke til kommentar

Om det er noko forskjell på digital og analog er avhengig av lydkortet i Xbox-en i forhold til anlegget, eg trur ikkje du vil merke noko forskjell. Skal du bruke den analoge til noko anna er det berre til å bruke digital optisk. Så vidt eg veit er det vel ikkje digital coax på Xbox-en? Uansett er det ikkje noko merkbar forskjell på coax og optisk.

 

Om du ikkje har kjøpt kabel allereie, så ikkje kjøp noko dyrt, billigkabel frå Biltema eller Clas Ohlson fungerer like fint som ein til 1000-lappen. Det er eit omdiskutert emne, men eg er ikkje i tvil for min del.

Lenke til kommentar

jeg har ikke kjøpt kabel enda, mest fordi jeg fant ikke helt ut hvilken type tilkobling xboxen bruker når du skal vekk fra den vanlige trippelkabelen.

 

kikka bak på en på expert i dag uten å bli noe klokere.

 

så la oss heller si at problemstillingen er at jeg må ha en kabel for å få lyd, og valgene på z-5500 er coax og optisk.

 

link til en kabel jeg kan bruke hadde vært fint. :)

 

edit: denne er nok den jeg jakter på, men jeg tror den ikke er lik i begge ender, dvs at micro$oft har gjort noe eget med kontaktene som vanlig slik at de kan tjene rått på extrautstyr som egentlig ikke er så dyrt.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Dette har vel blitt spurt om før, så det må være noen som vet svaret: Kredittkortet som jeg betaler live med gikk tomt her en dag. Og dermed ble jeg suspendert fra live. Det har gått ca en uke nå, og jeg får fortsatt ikke lov å komme inn på account management. På xbox.com kan jeg betale nytt, men det står at neste belastning er i september :S. Jeg prøver å legge til MS points også (for å se om deg går), men det står at det ikke går, selv om jeg overførte penger til kortet for to dager siden. Hjelp?

 

edit: det ordnet seg av seg selv etter en uke...

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...