Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søren, nå fikk jeg "hopes up", men hvor kan jeg få tak i en sånn kabel greie som jeg snakket om da? Har ikke høytalere på skjermen min og det er ingen andre steder jeg kan putte den greia inn i.. untatt PC-en, men vet ikke helt hvordan det vil fungere

Lenke til kommentar
Søren, nå fikk jeg "hopes up", men hvor kan jeg få tak i en sånn kabel greie som jeg snakket om da? Har ikke høytalere på skjermen min og det er ingen andre steder jeg kan putte den greia inn i.. untatt PC-en, men vet ikke helt hvordan det vil fungere

Heisann,

Kjøp dette, så skal det funke :)

 

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=134046

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=111201

 

Eller det samme fra en annen nettbutikk, spiller ingen rolle ;)

Lenke til kommentar

Seriøst.

400kr for å få lyd og bildeut av noe annet en TV med xbox -_-'

Jaja, men er du sikker på at lyden vil være helt normal etter å ha gått gjennom alle de greiene?

Edit: Ser jeg kan få tak i 2RCA han til 3.5mm hun på clas ohlson http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=14390610

Mye bedre det enn å måtte betale nesten 100kr for frakt, men noen ideer om hvor jeg kan få tak i den 2RCA hun til 2RCA hun (http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23111201) ?

Endret av Kapli
Lenke til kommentar

xbox vga kabelen koster 300kr i butikken, jeg betalte 220 + 43kr i frakt for den. Da får jeg bilde. For lyd trenger jeg da de 2 kablene som blir tilsammen 190kr hvis jeg kjøper de på ps.no

Finner de ikke på noen andre nettbutikker. Som sagt, finner den ene på clas ohlson til helt grei pris, og prisen på den andre er helt grei og men med 80kr i frakt så blir det dyrt imo.. Så derfor lurer jeg på om noen har forslag på hvor jeg kan få tak i den 2RCA female - 2RCA female koblingen i butikk, ikke nett. Når ikke clas ohlson har den engang så blir jeg skeptisk på om noen har den i det hele tatt :/

Lenke til kommentar
Jeg har en xbox som er kjøpt i norge, men fikk noen filmer som var kjøpt i USA... får den h****** Region code error... er det ingenting en kan gjøre for å kunne spille av de filmen på xboxen?

 

Nei.

 

EDIT: Du kan vel chippe den, men da mister du garanti.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Da var jeg en tur innom elkjøp i dag og guess what de hadde begge tingene der til 82kr tilsammen. Testet det akkurat og det funket helt fint, eneste problemet er at jeg får ikke satt volumet helt høyt nok som jeg vil, har satt det til maks på headsettet og i GTA4, det er normalt volum, men jeg vil gjerne ha litt ekstra høyt :p

Finner ikke noe volum kontroll i dashbordet eller på xboxen eller noe, noen andre måter jeg kan få volumet opp? Ellers er det bare å vente på vga kabelen så jeg får testet bilde kvaliteten :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål!

 

Jeg har Premium versjonen av Xbox 360. Bruker derfor komponent, og ikke hdmi. For å få lyd, bruker jeg den hvite og røde ledningen fra Xboxen og inn til tv'n, og et høytaleranlegg beregnet på PC kobler jeg i headset utgangen. Dette fungerer veldig bra.

 

Jeg har tenkt å investere i en Elite versjon, og spørsmålet er da om jeg kan gjøre det samme for å få lyd? Vet hdmi overfører både lyd og bilde, men vil gjerne bruke anlegget, og ikke den flate lyden som kommer fra selve tv'n. Anlegget har ikke optisk inngang, kun en slik grønn kontakt (jeg vet ikke hva de forskjellige kabeltypene heter).

 

All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Du kan fortsette å bruke Komponent om du ønsker dette, hvis ikke må du kjøpe en Lydplugg som passer inn under HDMI pluggen.

 

Var dette et svar på spørsmålet mitt?

 

Hvorfor må jeg kjøpe en lydplugg hvis jeg ikke har bruk for optisk ut/inngang? Siden hdmi overfører både lyd og bilde, så burde det vel holde med den?

Lenke til kommentar
Var dette et svar på spørsmålet mitt?

 

Hvorfor må jeg kjøpe en lydplugg hvis jeg ikke har bruk for optisk ut/inngang? Siden hdmi overfører både lyd og bilde, så burde det vel holde med den?

Ja, det var det.

 

Du kan jo kun bruke HDMI, men du sa jo at du ikke ville ha lyden fra TVen, fordi den var så dårlig :)

Den har forsåvidt både Optisk ut, og RCA ut, og det var vel RCA ut du trengte ;)

Dette er forsåvidt kabelen jeg snakker om, den lille boksen ved siden av HDMI kabelen:

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/

 

En annen ting du jo også kan gjøre er jo å rett og slett bare ta en lydkabel fra TVen til annlegget, da får du jo god lyd på TV sendingene også =)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Ok, måtte bare forsikre meg om at det var meg du svarte, for å unngå misforståelser :)

 

RCA er for den røde og hvite kabelen? Jeg bruker et anlegg beregnet for PC nå, og det har kun den grønne kabelen (som sikkert har et navn, men som jeg ikke kan), og det kobler jeg inn i headset inngangen på tv'n. Så det jeg egentlig lurer på er om jeg også kan gjøre dette hvis jeg går over til HDMI, eller er man "tvunget" til å bruke anlegg med optisk inn/utgang da?

Lenke til kommentar
Ok, måtte bare forsikre meg om at det var meg du svarte, for å unngå misforståelser :)

 

RCA er for den røde og hvite kabelen? Jeg bruker et anlegg beregnet for PC nå, og det har kun den grønne kabelen (som sikkert har et navn, men som jeg ikke kan), og det kobler jeg inn i headset inngangen på tv'n. Så det jeg egentlig lurer på er om jeg også kan gjøre dette hvis jeg går over til HDMI, eller er man "tvunget" til å bruke anlegg med optisk inn/utgang da?

Jada, det kan du gjøre. Så lenge TVen din støtter å sende lyden fra HDMI inngangen over til Headset utgangen så skal det gå uten problemer.

Bare sånn før du spør, ja det gjør TVen din nesten garantert ;)

Lenke til kommentar
Ok, måtte bare forsikre meg om at det var meg du svarte, for å unngå misforståelser :)

 

RCA er for den røde og hvite kabelen? Jeg bruker et anlegg beregnet for PC nå, og det har kun den grønne kabelen (som sikkert har et navn, men som jeg ikke kan), og det kobler jeg inn i headset inngangen på tv'n. Så det jeg egentlig lurer på er om jeg også kan gjøre dette hvis jeg går over til HDMI, eller er man "tvunget" til å bruke anlegg med optisk inn/utgang da?

Jada, det kan du gjøre. Så lenge TVen din støtter å sende lyden fra HDMI inngangen over til Headset utgangen så skal det gå uten problemer.

Bare sånn før du spør, ja det gjør TVen din nesten garantert ;)

 

Flott, tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...