Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider

Lakus

Anbefalte innlegg

Eg trur du vil få det beste resultatet med ein X360 avansert Scart-kabel. Høyrest veldig fancy ut, men trur ikkje det er meir enn vanleg RGB, har ikkje tilgang til sida eg lenka til for augeblikket.

Då må du sjølvsagt ha ein TV med RGB-inngang, noko som ikkje er sikkert på ein så liten og gammel CRT-TV. Ellers er kompositt diverre det beste du kan få.

Du har ikkje ein PC-skjerm ståande, CRT eller LCD? Det vil gje langt betre bilete enn ein CRT-TV. Den du har er uansett så liten at du ikkje vil få noko forskjell der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, har vel en gammel PC-skjerm stående, men den er mindre enn TVen. Den lille TVen står på rommet, mens oppe har vi en større CRT-TV. Der funker det kun på 50Hz. Ganske irriterende, for jeg kunne i grunnen ønske meg å flytte Xboxen opp. Tror jeg leste et sted at det kanskje ville funke med 60Hz med en Advanced SCART-kabel på TVen oppe. Er det noe sannthet i det?

Lenke til kommentar

Er ikke alle spill som funker med 50Hz. Velger jeg 60Hz (eller PAL-60, som det står i menyene), blir bildet bare flimrete og uleselig.

EDIT: Tenkte å kjøpe meg et WWII-spill. Har ikke mer enn rundt 200 kroner for dagen. :/ Har sett på COD2 og MOH: Airborne. Hva anbefaler dere? Single-player og lokal multi-player er 1. prioritet. SP-modusen bør ikke være veldig kort.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Det der skjønte jeg ikke mye av. :p Har ikke mye peiling på det tekniske rundt en TV.

I følge mamma er TVen 10-12 år gammel. Det er en 28" Luxor. Hadde ingen problemer med PS2, men den kjørte vel kanskje bare på 50Hz, eller? Tror du det vil funke med en Advanced SCART-cable?

Lenke til kommentar

Aha, vel, det er jo litt tragisk. Me har 50hz på det norske nettet, så det er i så fall spel på 60Hz du får problemer med ja.

Hugsar eg var inne og endra noko på frekvensen, men no har eg LCD-TV, der er det ikkje noko problem.

Lenke til kommentar

Ikke Forza 2 heller. Men det står vel foran på coveret, hvis spillet kun støtter 60Hz.

EDIT:

COD2 eller MOH:Airborne, evt andre WWII-spill til 200 kroner? Singleplayer er viktigst. Ikke for kort SP-modus.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Jeg planlegger koble min xbox 360 til min LCD skjerm

"Kan jeg koble X360 til en PC-skjerm, og kan jeg spille i HD-oppløsning på den?

Det kan du gjøre, det du trenger er en VGA-kabel så er det bare å plugge i. Så fremt du ikke har en skikkelig old-school skjerm så får du også HD-oppløsning, de fleste 17" LCD har en oppløsning på 1280x1024, så de støtter 720p. Vil du ha 1080p så må du nok opp i 23" om du skal ha det på en LCD-skjerm.

"

Er dette det eneste jeg behøver, hva med lyd? Noen som har gjort dette? Må få GTA IV ned på LCD skjerm når folk i huset tydeligvis vil bruke tv-apparatet litt for mye ;)

Skjermen jeg har er av type Benq 24" 1080p skjerm.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Kva X360-versjon har du? Har du både VGA og DVI på skjermen? I så fall kan du bruke ein av dei, det går fint.

Skal du ha lyd må du skaffe nokre høgtalere og kople til.

Jeg har skjerm med HDMI VGA & DVI - Høytalere har jeg.

Jeg fant ut at jeg må kjøpe en 3.5mm stereoplugg til 2RCA hunnkontakt.

Lenke til kommentar
Kva X360-versjon har du? Har du både VGA og DVI på skjermen? I så fall kan du bruke ein av dei, det går fint.

Skal du ha lyd må du skaffe nokre høgtalere og kople til.

Har du ein skjerm med HMDI, DVI og VGA er det ikkje noko problem.

Har du Xbox utan HDMI: Bruk VGA

Har du Xbox med HDMI: Bruk HDMI

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, har du en Xbox med HDMI bruk det.

Hvis ikke, bruk VGA kabel. Kjøper du Microsoft sin, får du med 2RCA -> 3,5mm minijack plugg =)

Lenke til kommentar

Denne 2RCA -> 3,5mm minijack pluggen du snakker om, gjør den sånn at jeg kobler den røde og hvite kabelen som kommer ved siden av vga kabelen inn i en plugg også kan jeg putte headsettet mitt inni der igjen? Hvis ikke, er det mulig å få lyd gjennom mitt headsett og bilde gjennom min samsung 226bw skjerm på andre måter?

Hvor kan jeg garantere at jeg får med denne pluggen når jeg kjøper microsoft sin vga kabel? Sjekket akkurat på elkjøp og ser at lagerstatusen til den vga kabelen ikke er på lager noe sted i Oslo eller rundt Oslo i det hele tatt :S

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, har du en Xbox med HDMI bruk det.

Hvis ikke, bruk VGA kabel. Kjøper du Microsoft sin, får du med 2RCA -> 3,5mm minijack plugg =)

Den som fulgte med var jo mega kort...

Lenke til kommentar

Men den som dere sier følger med microsoft sin, er det en sånn her en logitechwire150.jpg hvor jeg da putter rød og hvit kabel fra xbox vga kabelen inn i også kan jeg putte headset / pc høytalere inn i den der ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...