Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

xboxarcadenew009.jpg

 

 

I følge bildet dette bildet kan ikke 360 Arcade spille av gamle xbox spill?

Eller kan den det hvis jeg kjøper en harddisk?

Jeg lurer på dette på grunn av tilbudet til ebgames.

"Bytt inn 5 PS2 spill og en PS2 konsoll få arcade til 699kr" ;)

 

Takker og bukker for alle svar ;)

Det er harddisken det går på ja, out of the box kan ikke Arcade spille Xbox1-spill, men den kan jo det hvis du kjøper en harddisk :)
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål. Jeg har i lengre tid lånt en 360 som er moddet, og konsollen er blitt bannet fra Live. Men jeg har et gamertag som jeg har brukt hele tiden. Har ikke så veldig mye poeng, rundt 1100. Men kunne tenkt meg og hatt det med videre.

Idag var jeg en av de hundre heldige som fikk 360 til 1995,-(Premium med HDMI).

Er det bare å koble på den gamle harddisken på den nye, deretter å logge seg på nettet, så vil den da registrere hvor mange poeng jeg har? Og hva skjer med savegames fra den gamle konsollen? Går det ann å linke to konsoller for å overføre filer??

 

Håper noen har svar..

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål. Jeg har i lengre tid lånt en 360 som er moddet, og konsollen er blitt bannet fra Live. Men jeg har et gamertag som jeg har brukt hele tiden. Har ikke så veldig mye poeng, rundt 1100. Men kunne tenkt meg og hatt det med videre.

Idag var jeg en av de hundre heldige som fikk 360 til 1995,-(Premium med HDMI).

Er det bare å koble på den gamle harddisken på den nye, deretter å logge seg på nettet, så vil den da registrere hvor mange poeng jeg har? Og hva skjer med savegames fra den gamle konsollen? Går det ann å linke to konsoller for å overføre filer??

 

Håper noen har svar..

 

 

 

Bruker du den gamle HDD på din nye 360 er det bare tut og kjør, ingen forskjell fra din gamle under bruk

Lenke til kommentar
En ting Pc Lynet, harddisken er DYR(800kr for 20GB, 1400kr for 120GB)! Så det lønner seg ikke å kjøpe en Arcade for så å kjøpe harddisken senere.

 

For meg og kansje andre blir det billigere fordi jeg benytter av dette tilbudet:

 

banner_holiday_bundle.jpg

 

Et lite regnestykke ;)

 

Det jeg har betalt:

PS2 slim 900kr

5 spill til ca 120 kr per stk

Total: 1500kr

 

Altså blir prisen for Xbox 360 Arcade uten harddisk

 

1500+699=2199kr

 

Billigste i prisguiden 2299kr

 

Og prisen for Xbox 360 Premium med 20gb harddisk

1500+1349= 2849kr

 

Billigste i prisguiden 2795kr

 

 

Billigste xbox 360 harddisker i følge prisguiden:

  • 20gb ca 700kr
  • 120gb ca 1300kr

 

Min Arcade pris 2199kr

+ 20gb harddisk 700kr

=2899kr, dårlig deal 50 kr dyrer en Premium tilbudet...

 

Min Arcade pris 2199kr

+ 120gb harddisk 1300kr

= 3499kr, bedre deal

 

Min Premium med 20gb harddisk pris 2849kr

 

Med andre ord for 650kr ekstra får jeg 100gb ekstra lagringsplass.

120gb harddisken er overpriset men ikke så mye som 20gb ;)

 

Takk for oppmerksomheten :thumbs:

Lenke til kommentar

Heisann, pleier som regel bare lurke rundt her og titte, men fant ut noe jeg måtte spørre om.

 

Er det noen sider som har oversikt over X-Box 360 som er sone/region frie andre enn http://egamia.com/wiki/Region_Free_Xbox_360_Games (den er nemlig ikke nok up-to-date)? Har en kammerat i USA som kommer hjem til Julen og tenkte kanskje benytte muligheten av å få billigere spill. Så jeg må finne ut hvilke spill fra USA som kan spilles her.

Lenke til kommentar
Heisann, pleier som regel bare lurke rundt her og titte, men fant ut noe jeg måtte spørre om.

 

Er det noen sider som har oversikt over X-Box 360 som er sone/region frie andre enn http://egamia.com/wiki/Region_Free_Xbox_360_Games (den er nemlig ikke nok up-to-date)? Har en kammerat i USA som kommer hjem til Julen og tenkte kanskje benytte muligheten av å få billigere spill. Så jeg må finne ut hvilke spill fra USA som kan spilles her.

http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=446_470
Lenke til kommentar

Jeg solgte idag min Wii til fordel for Xbox kjøp etterhvert, men vil gjerne ha med 65nm og HDMI. Hva går jeg for da? Jeg las på IGN at alle maskiner produsert etter en gitt dato hadde dette ny falcon brikkesettet. Så har jeg også hørt at alle dagens eksisterende modeller skal erstattes av nye modeller. Så nå har jeg gått meg vill i Xbox jungelen... Søkte litt her i tråden, men fant liksom ingen konkrete svar.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke valgt 720p lenger på TVen i 360 instillingene etter at jeg fikk meg HDMI (funka fett med komponent). Må jeg sende den inn for at dette skal funke?
Sikker på at du ikke har 720P allerede?

Vet ikke helt hvordan HDMI funker, men kanskje den velger selv ;)

 

Sjekk på info på TVen om hvilke signaler den får.

Lenke til kommentar

Er Xbox Live Silver gratis å bruke?

 

Kjøpte min Xbox 360 premium i dag, og klarer å koble til Xbox live såvidt jeg ser, holder på å lage gamertag nå.

 

Silver er for chat etc og er gratis? mens Gold brukes til å kunne spille online?

 

Edit: fant ut at Silver var gratis.. Men foreldrene mine må alikavel fullføre aktiveringen med egen microsoft live account og kredittkort? -.-

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Jeg får ikke valgt 720p lenger på TVen i 360 instillingene etter at jeg fikk meg HDMI (funka fett med komponent). Må jeg sende den inn for at dette skal funke?
Sikker på at du ikke har 720P allerede?

Vet ikke helt hvordan HDMI funker, men kanskje den velger selv ;)

 

Sjekk på info på TVen om hvilke signaler den får.

 

Det står litt skrift ved kanalskifte at det er er 480 oppløsning eller noe liknende, og så kommer jeg inn på der man skal velge oppløsning i 360 innstillingene, men alle valgene bortsett fra 480p er gråe.

 

Bjohansen: ja foreldrene dine må skrive inn sin live account og jeg tror de må skrive kontonummeret sitt også. det følger forresten med en måned gratis gull medlemskap med hver ny account du lager. (du kan bare spille online med gull)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...