Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skrevet et par innlegg i denne tråden tigligere ang. min 360 og at den fryser i enkelte spill. for noen dager siden fikk jeg et annet problem.. Den ripet opp forza2 dvden min!! jeg slo på maskinen med min trådløse kontroller, altså var jeg ikke i nærheten av konsollen. rett før hovedmenyen i spillet er loadet ferdig hørte jeg noen skrapelyder fra dvdromen, men spillet startet til slutt. jeg valgete bane og bil, men da dette skulle loades frøs spillet igjen. og der stopper den hver gang. HÅPLØST. nå har jeg en 360 som ikke virker og et spill som ikke virker. jeg tar ikke sjansen på å forsøke andre spill. Dette er bittert:( Hadde hørt før at 360'en kunne tygge i seg spill, men nå har det altså skjedd med meg også. Jeg er så UTROLIG skuffet over denne konsollens manglene evne til å fungere.. Må bare holde ut noen uker til, så kommer vel de nye 360'ene med HDMI (kanskje), bedre kjøling og bedre prosessorer (varme/energi- messig). Da skal boxen sendes inn, det kan de være sikker på!

Lenke til kommentar
Hvis du sender den inn der du kjøpte den, er ikke butikken nødt til å gi deg en ny en, pronto?

9237703[/snapback]

Nei.

Eller, hvis du sender den inn i løpet av 14 dager etter kjøpet, og hvis du kjøpte den i nettbutikk så kan du det. Ellers, nei.

Du kan jo alltids komme borti ei sjappe hvor de er svært moderate på sånn, og viser hensyn og ordner sånna at du får ny på stedet, men det er tvilsomt. Butikken blir jo å gå med tap i lengden, de får jo bare brukte konsoller tilbake fra service.

Lenke til kommentar

Om det viser seg at reperasjonen tar lenger tid enn 7 dager, har du rett på en lånekonsoll. denne må så klart leveres tilbake når din egen kommer fra verkstedet.

Men det om er virkelig relevant her, og som veldig få forbrukere benytter seg av, er at om reperasjonen vil ta lenger tid enn en uke, og personen bak disken vet dette, så har du rett på en lånekonsoll fra dag1, altså samme dag som den blir levert inn. Selv viste jeg ikke om dette før for noen dager siden. innbiller meg at jeg leste det på spillmagasinet.no, men fant ikke artikkelen igjen. Kanskje jeg bare holder på å bli gal:) Uansett er det en uønsket greie for meg å måtte gå til butikken med konsollen da jeg ikke finner kviteringen. vel, finner den ikke før jeg begunner å lete i alle fall;)

Lenke til kommentar
§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Legg merke til hvor det står at lånegjenstand kun kan kreves hvis det er rimelig i forhold til forbrukers behov og selgers kostnad. Når det kommer til en spillkonsoll, som jo er en underholdnings artikkel, vil jeg gå utifra at butikkens tap vil være større enn ditt behov. Men nå er jeg ingen ekspert på slikt, og en måneds tid er jo lenge da.

Lenke til kommentar

Tre innlegg slettet, og en advarsel er utgitt.

Minner dere om retningslinjene:

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar

Har desverre ikke hatt muligheten til å prøve dette selv.

Kanskje det er en liten feil ved denne porten som gjør det?

Kontakt butikken du kjøpte boxen av, Ta med deg kvitteringen samt. en artikkel om den nye 3årsgarantien til boxen og at du har lovfestet 5års garanti på ting som er ment å vare lenge. Ta også med deg videre et papir om dette fra http://www.lovdata.no.

Omfomulering og en mer t i "Hatt"

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Heia :)

Eh...Nå er jeg veldig veldig vedlig redd, når jeg startet boxen kom det 3 røde lys fra den ringen...og det kom fram system error, kontakt xbox support eller noe sån på skjermen...

Jeg startet den på nytt igjen og da funket den, er det noe skummelt på gang eller kan det være et enganstilfelle?

Også stod det E ett eller annent i stor skrift nedenfor... :cry:

Eyyy: Edit: er det dette mønstret som indikerer at man må sende den inn?

For jeg hadde det øverste lyset til høyre :hmm:

Endret av mX
Lenke til kommentar
Heia :)

Eh...Nå er jeg veldig veldig vedlig redd, når jeg startet boxen kom det 3 røde lys fra den ringen...og det kom fram system error, kontakt xbox support eller noe sån på skjermen...

Jeg startet den på nytt igjen og da funket den, er det noe skummelt på gang eller kan det være et enganstilfelle?

Også stod det E ett eller annent i stor skrift nedenfor... :cry:

Eyyy: Edit: er det dette mønstret som indikerer at man må sende den inn?

For jeg hadde det øverste lyset til høyre :hmm:

9257612[/snapback]

Det svaret jeg ga til han som hadde problem med xbox kabelen sin kan kanskje hjelpe deg å tenker jeg..

Dette kan være mye forbredelser men da er du så godt forberedt at de ikke i det hele tatt kan stoppe deg på noen måte.

Lykke til!

DanielB

La til en ekstra quote med svar..

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Var på EBgames i dag og spurte etter den "nye" Xboxen som kommer..

Jeg trodde det var sånn at alle de vanlige Xboxene også skulle oppgraderes, og ikke bare Xbox Elite?

Men han fyrn som sto i butikken visste ikke noe om dette og sa det kun var Elite som fikk det oppdaterte chipsettet eller hva de har fiksa..

Så vil det si at det kun er Elite som er forbedret og de vanlige boksene blir som de alltid har vært?

Lenke til kommentar

Elite har: HDMI og stor HDD.

Premium har nå: HDMI og man kan kjøpe stor HDD.

Core har nå: Kan kjøpe stor HDD :p

Alle 3 versjonene har vel ny kjøleløsning og alle vil komme med det nye BenQ DVD drevet som bråker mindre.

Alle vil også komme med 65nm Prossessorer om ikke for lenge.

Derfor er Elite egentlig helt unødvendig.

Hvis du vil ha svart Xbox 360 og en 120GB HDD kjøper du elite -som er DYR!

Hvis du vil ha hvit Xbox 360 og en 120GB HDD kjøper du Premium og en HDD sidenav -som er billig

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...