Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel slikt ser du jo hvis du kikker på netsider som selger konsollen. når det gjelder forbedret d-pad så vet jeg ikke helt om du mener at de har forbedra orginalkontrolleren (som vanligvis er den som følger med) eller om de har laget en aftermarket kontroller.

 

Han mener nok orignal kontroller med forbedret D-pad. Denne har rykte på seg til å være upresis og MS pratet eller lanserte en forbedredet versjon av kontrolleren på vårparten en gang, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Noen som vet hvor lenge dagnens slim har vært på markedet og omdet kommer en nyere utgave med bedre innmat nå før jul? Var vel snakk om en Star Wars utgave av boksen men den er vistnok utsatt. Usikker på om den kun hadde nytt skal eller om den også hadde annen innmat.

 

Har i dag en Gen1 xbox 360 hvit mef 20 gig disk og sliter mef å finne disker til denne så det kan hende jeg må bytte ut hele skiten hvis jeg ikke finner større disk, for man kan vel ikke sette inn en disk selv uten å bli få konsollen bannet?

Lenke til kommentar

Jepp, du tolket det rett Mazeking. Regner da med at d-pad'en har blit noe bedre siden 1.gen av konsollen :)

 

Er selv på utskikk å kjøpe en ny konsoll. Ønsker en som er mer stillegående, stilren i forhold til resten av komponentene under TV-benken og ikke minst; større HDD. Håpet MS ville bundle BF3 med konsollen men ser ikke ut som at det skjer.

 

Forresten; ny HDD til 1.gen Xbox360 er da ikke vanskelig å finne?

Lenke til kommentar

Hvis du vil oppgradere disken uten å betale i dyre dommer kan du google "xbox hdd hack".

Fant ut at jeg hadde en 250 gb laptop-disk liggende så gratis oppgradering for meg :)

Funker som bare det på Live også. Guiden er to år gammel og ingen er banna enda så regner med microsoft ikke plutselig ombestemmer seg.

 

 

Noen som vet hvor lenge garantien på xbox 360 varer? Hos Xbox online service center står det "Your standard warranty expired on December 04, 2009."

Min konsoll sliter med å lese spill dvd-er. Må herje med reseting av cache og slå av og på maskinen hver dag nå. Fulgt guiden til xbox support, og ingen av spillene mine har riper i seg.

Må jeg betale selv hvis jeg vil ha det reparert?

Lenke til kommentar

Du har 3 år garanti + 2 års reklamasjonsrett. Ved reklamasjon ligger bevisbyrden hos deg, dvs du må selv bevise at det er maskinen sin feil og ikke noe du har gjort. Sjeldent er dette noe problem, bare lever den der du kjøpte den.

Du skal ikke tro på alt selger sier. Det der er bare tull. Selvsagt ligger ikke bevisbyrden på forbruker! Selger må eventuelt bevise «ikke-normal bruk». Putte 2 dvd i samtidig f.eks. Dessuten er reklamasjonsretten 5 år, fra dag 1, garanti har ingen ting med dette å gjøre.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Du har 3 år garanti + 2 års reklamasjonsrett. Ved reklamasjon ligger bevisbyrden hos deg, dvs du må selv bevise at det er maskinen sin feil og ikke noe du har gjort. Sjeldent er dette noe problem, bare lever den der du kjøpte den.

Du skal ikke tro på alt selger sier. Det der er bare tull. Selvsagt ligger ikke bevisbyrden på forbruker! Selger må eventuelt bevise «ikke-normal bruk». Putte 2 dvd i samtidig f.eks. Dessuten er reklamasjonsretten 5 år, fra dag 1, garanti har ingen ting med dette å gjøre.

Sitat frå forbukarkjøpslova:
Feil første 6 månedene

 

Loven sier at alle feil som oppstår de første seks månedene skal regnes som fabrikkfeil, hvis ikke selgeren beviser noe annet. Det vil si at selgeren har bevisbyrden for at feilen ikke skyldes han.

 

Etter de første seks månedene har du som kjøper som hovedregel bevisbyrden. Vær oppmerksom på at det også da er nok at du påviser overfor selgeren at varen ikke er i samsvar med avtalen eller lovens krav. Selgeren har da en undersøkelsesplikt, det vil si en plikt til å undersøke årsaken til feilen. Finner ikke selgeren årsaken eller skyldes årsaken at varen har hatt for dårlig kvalitet, er det en mangel.

Så du bommar litt der formkake.

 

Kjelde: http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=hva_kan_du_kreve_av_varen#hva_kan_du_kreve_av_varen

 

Men som du seier, du må ikkje ta alt selgar seier for god fisk. Eg har fleire gongar måtte hatt med meg utskrift frå forbrukarkjøpslova til mine lokale el-kjeder når eg har hatt ei klage. Det er rystande at fleire av dei ansatte kan så lite om dette.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Har du lest forbi den første setningen?

 

Vær oppmerksom på at det også da er nok at du påviser overfor selgeren at varen ikke er i samsvar med avtalen eller lovens krav. Selgeren har da en undersøkelsesplikt, det vil si en plikt til å undersøke årsaken til feilen. Finner ikke selgeren årsaken eller skyldes årsaken at varen har hatt for dårlig kvalitet, er det en mangel.

Altså, er bevisbyrden din kun hvis verkstedet mener å kunne bevise at det er din skyld.

Endret av formkake
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...