Rikkely Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Takk for det Men noen som har peil på hvordan jeg kan få nett gjennom ruteren? Det funker bare å koble direkte til modemet =( Edit: Jeg får ikke kontakt med modemet når jeg kobler gjennom ruteren. Endret 12. oktober 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Du får ikke kontakt igjennom routern, p.g.a. at modemet står i bridgemode tenker jeg Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Det er ikke det som er problemet. Modemet Står i PPPoE. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Kan det ha noe med brukernavn og passord i ruterinstillingene å gjøre? Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Neivel, jeg trenger ikke nett på pcn min, ikke i det hele tatt. Dere smarte Nettverksfolk kan bare peke og le av meg, mens jeg sitter uten nett i høstferien. Ja dette er delvis en bump, men dere vet hvor kjipt det er uten nett. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Mye fram og tilbake her. Er Speedtouchen i bridgemode ? Slik du beskriver situasjonen i de siste postene er den ikke det. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kan det ha noe med brukernavn og passord i ruterinstillingene å gjøre? 7057312[/snapback] Du har stillt tilbake til PoPPE? Du har mest sannsynlig glemt å legge inn brukernavn og passord til internette ditt =) Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Mye fram og tilbake her.Er Speedtouchen i bridgemode ? Slik du beskriver situasjonen i de siste postene er den ikke det. Riktig, den er ikke det. Du har stillt tilbake til PoPPE? Du har mest sannsynlig glemt å legge inn brukernavn og passord til internette ditt =) Passord og brukernavn er lagt inn =) Edit: Jeg har nå koblet min pc direkte til modemet. Jeg har koblet den andre pcn i den andre nettverksinngangen på pcn min. Nå er portene på pcn satt i bridge. Dette får fungere som en midlertidig løsning, da det ikke er mer enn to pcer i bruk ved dette tidspungt Endret 12. oktober 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
holvik Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 - Logg inn på SMC routeren - "Disable DHCP" - Forandre IP adressen til SMC'en til en adresse i IP rangen til Speedtouchen (F.eks 10.0.0.140) - Flytt TP kabelen fra WAN porten til en av de 4 LAN portene på SMC'en. Gjør du dette riktig skal SMC'en bli ett AP+svitsj og du åpner bare porter i Speedtouchen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå