Space_Shoot Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 HEI! Kjøpte for en tid tilbake en rheostat hos microplex, men den var bare for 3 pin vifter, og da skjønner du nok at jeg har en 4 pin vifte, jeg ville ha regulert turtallet på. Så vurderte jeg bare å ta og klippe opp vifte kontakten og kontakten på rheostaten og koble sammen og teipe rund, vil det virke? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ja det vil virke. Eneste praktiske forskjellen mellom en 3-pins vifte-plugg og en molex-plugg (4 pinner) er at du med en 3-pins tilkobling ofte har mulighet for viftehastighets avlesning. 3-pin kontakt: - RPM signalleder - +12V - 0V Molex kontakt (4-pin): - +12V - 0V - 0V - +5V Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Nå holder jeg på og fikser saken, men det kommer en blå og en rød ledning ned fra papst vifta min(4 pin) og det er en rød og en svart på rehostaten. Skal jeg bare koble rødt mot rødt og blått mot svart eller? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Ja du må koble samme disse. Skjekk at den røde fra vifta virkelig sitter ytterst på molex-pluggen slik at du ikke bytter om på + og -. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå