DJViking Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg fikk lyst til å prøve å lage et program for kalender og kontakter, da jeg først tenkte å undersøke om det fantes noe lignende slike programmer programmert i Java. Slik at jeg slipper å oppfinne hjulet på nytt i tilfelle. Tenkte å lage noe ala slikt som Outlook kalender planleggingsløsning, men ikke noe e-postgreier. Det skulle vel ikke være noe problemer. Hvis det finnes noe slike Javaprogrammer fra før vil jeg sette pris på om noen kan nevne enkelte. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har du søkt Sourceforge? Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 på Sourceforge.net ligger det et bibliotek som heter smartcalendar som virker interessant, men jeg fant ikke noen API eller Source filene til det den gangen jeg så på det, men mulig det er kommet en uppdate nå. Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har et prosjekt gåendes. Du finner det på http://www.sf.net/projects/mypal . Dette skal blant annet inneholde en kalender der man gjennom plugins skal kunne synkronisere kalenderen med outlook, google calendar osv........ Der blir også et kontakt-system der man kan publisere events og sende invites til andre. Om du er interessert i å være med å bygge noe fra skratch, så kan jo kanskje det være noe ? Er for tiden på utkikk etter et par utviklere til. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har et prosjekt gåendes. Du finner det på http://www.sf.net/projects/mypal . Dette skal blant annet inneholde en kalender der man gjennom plugins skal kunne synkronisere kalenderen med outlook, google calendar osv........ Der blir også et kontakt-system der man kan publisere events og sende invites til andre. Om du er interessert i å være med å bygge noe fra skratch, så kan jo kanskje det være noe ? Er for tiden på utkikk etter et par utviklere til. 7054190[/snapback] Prosjektet ser gjennomførbart og grunnleggende dokumentert. Istedet for å lage en egen colaboration server (backend server) kunne du ha implementert klientstøtte for f.eks, Exchange, Open-Xchange eller Sun Java Communications Suite. Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Nja, så ikke ut som om noen av de løsningene passet spesielt godt. En Exchange server vil bli litt "overkill", samtidig som den gir litt begrenset funksjonalitet i forhold til det vi er ute etter. Og SJCS kostet penger såvidt jeg forsto ? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Både Exchange og SJCS koster sikkert endel penger, men likevell det går an å lage støtte for dem likevell. Men Open-Xchange er gratis og åpen kildekode Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 http://java-source.net/ gir ofte en bedre oversikt, hvis det kun er Java-baserte systemer du er ute etter. Du kan kanskje titte under groupware-kategorien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå