Jigsaw V Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hey. Har kjøpt en WRT54GL v1.1 og tenker på QoS instillingene. Jeg har lyst og prøve den orginale firmwaren først for og teste. Så DD-WRT får vente en liten stund QoS: Hvilken port skal jeg velge til feks CS:S? Det står: Application name: CSS. Piority: HIG. Specific port #: ?? Hva skal Specific port være? Jeg har mulighet til og krysse av: Optimize Gaming Applications. Krysser jeg den av så trenger jeg ikke og taste in porter? ------------------------------ Application Priority : You may control your data rate with respect to the application that is consuming bandwidth. Check Optimize Gaming Applications to automatically allow common game application ports to have a higher priority. You may customize up to eight applications by entering the port number they use. ------------------------------ Jeg har bare en DL:1024kBit og UP: 256. Så QoS er VIKTIG for meg. (deler internett med 2 andre maskiner). Dette var det viktigste spørsmålet. Nå lurer jeg på hvilken sikkerhets instillinger jeg skal ha på den trådløse delen (ikke QoS). Jeg lurer på om WPA eller WEP er best. Linsys sin PDF fil forteller meg ekstremt lite. Muligheter på min ruter: WPA Personal WPA Enterprise WPA2 Personal WPA2 Enterprise RADIUS WEP Hvilken av disse skal jeg velge? Jeg antar ikke min bærbar støtter WPA2 (tror ikke det) den er ca 1,5 år gammel og er bare et B trådløs kort (maks 11Mbit på kortet, men kan vise rutere med 54Mbit) Endret 10. oktober 2006 av narutofan Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 WPA er bra, WEP er usikker. Hyperwrt firmware har eget valg for CS:S i QoS. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 WPA er bra, WEP er usikker.Hyperwrt firmware har eget valg for CS:S i QoS. 7045049[/snapback] HyperWrt. Er den ca like bra som DD-WRT? Jeg trenger ikke de store mulighetene enda. Viktigste QoS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå