Gå til innhold

K610i eller D900

Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon, og etter mykje om og men har eg komt fram til at valget står mellom Sony Ericsson K610i og Samsung D900.

Syns det er spennande med funksjoner men min erfaring er at dette er det eg bruker telefonen mest til:

A: Samtaler

B: Meldinger

C: Nattlampe (fotolys)

D: Vekkerklokke

E: Bilder/video

Musikk har eg på Ipoden, spill på PS2 og Xbox 360, internett på laptopen.

Det som eg virkelig lurer på er dei viktige tinga som det ikkje står noke om i testen av D900 her på Amobil, nemlig korleis er brukarvennligheten? Korleis er det å søke i telefonboka, mottak/sending av meldinger, anropsliste etc. Kan brukarvennligheten på D900 kan måle seg med Sony Ericsson? Er det noken som veit? (finns det demo av Samsung sitt OS på nett?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som eg virkelig lurer på er dei viktige tinga som det ikkje står noke om i testen av D900 her på Amobil, nemlig korleis er brukarvennligheten? Korleis er det å søke i telefonboka, mottak/sending av meldinger, anropsliste etc. Kan brukarvennligheten på D900 kan måle seg med Sony Ericsson? Er det noken som veit? (finns det demo av Samsung sitt OS på nett?)

7043947[/snapback]

Kort svar, ja.. D900 mener jeg har ett utrolig godt menysystem som di fleste mestrer :) veldig stilrent og pent også!! Flash basert!

Du kan titte på www.mobile-review.com for menybilder

Endret av MeSs
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tok meg en tur på Dinside.no og testet disse mobilene opp mot hverandre.

Skal bare ta raskt gjennom hva som er hovedforskjellen:

K610i..........| D900

Billigst

7 timer........| 3,3 timer taletid

Ja..............| Nei Fullverdig nettleser

M2 16MB.....| MicroSD 60MB Minnebrikke , innebygdminne

Begge har USB, men forskjellige tilkoblinger trur jeg.

UMTS..........| EDGE Høyhastighets overføring

2 mpx.........| 3,2 mpx, autofokus, mest zoom kamera

Har selv bestilt K610i nå. Får den om cirka 7 dager

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Jeg tok meg en tur på Dinside.no og testet disse mobilene opp mot hverandre.

Skal bare ta raskt gjennom hva som er hovedforskjellen:

K610i..........|      D900

Billigst

7 timer........| 3,3 timer  taletid

Ja..............| Nei          Fullverdig nettleser

M2 16MB.....| MicroSD 60MB Minnebrikke , innebygdminne

Begge har USB, men forskjellige tilkoblinger trur jeg.

UMTS..........| EDGE      Høyhastighets overføring

2 mpx.........|  3,2 mpx, autofokus, mest zoom kamera

Har selv bestilt K610i nå. Får den om cirka 7 dager

7238600[/snapback]

Eg gjorde omtrent samme sammenlikning, og holdt på å kjøpe K610i. Men så tenkte eg meg om en gang til.

Eg brukar aldri telefonen som nettlesar, og eg treng ikkje UMTS. Det som imidlertid er litt kjekt ar å ta video av og til, og der er k610i veldig dårlig i forhold til D900. Dessutan har D900 mykje bedre skjerm, og eg syns den rett og slett er kulare.

Men eg må nok lade oftare ja.

Lenke til kommentar

Jeg også valgte D900

kanon råflott telefon(k 600 har ingenting i denne sammenligningen å gjøre)

Jeg har hatt Dyre Nokia/Sony E/Htc telefoner og foretrekker glatt denne da funksjonene nå begynner å lukte på storebrødrene sine..........men siden telefonen er 1000 ganger penere enn nokia/sony osv så var valget lett....

Kan nevne at den funker sjukt bra sammen med trådløst headsett(a2dp) bla siden det er bluetoth versjon 2 på den.

Mange telefoner som har a2dp leveres med versjon 1.2 bluetooth noe jeg overhodet ikke kan anbefale

Eneste jeg savner er RADIO

Lenke til kommentar

Bytta nettopp min K610i til en D900, gleder meg som en unge til å få den i posten. For meg var det også viktigere å ha en mobil me bedre kamera/viedo funksjon. Kommer jo aldri til å bruke videotelefonien uansett. Syns K610i var ganske kjedelig når jeg fikk se den i person også.

Lenke til kommentar
Lurer på om du må overføre dem til minnekortet selv etterhvert som det befgynner å bli fult i telefonen hos deg. Ikke prøvd så mye på dette enda men lurer på om det er slik det fungerer. Godt det er bra med minneplass i telefonen

7288740[/snapback]

Dårlig hvis man ikke kan lagre rett på minnekortet syns nå jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...