normal Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Enkelt og greit kan noen oppsumere dette, evt ting man må være varsom med? Er det bare å plugge i og la det pumpe? Har btw en vannblokk jeg har laget på mek verksted i kobber og aluminium, skrudd sammen. Skal jo ha seg slik at de ikke liker hverandre helt disse to metallene. Har dette mye å si i praksis og hvordan løser de store profesjonelle produsentene av vannblokker dette problemet? Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 prøvekjør før du monterer i maskinen, få bort luft. bruk pakning mellom kopper og aluminium da er de ikke i fysisk kontakt. Bruk 10-15% frostvæske. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 koble det opp uten å montere det, altså for å teste det uten at det kan lekke på cpu,hk og alle de andre delene. hvis det ikke lekker, monterer du det og første gang du starter pcen går du inn i bios og ser på tempraturen, hvis den holder seg nede, er det bare å starte opp windows, hvis det er operativsystemet ditt. Lenke til kommentar
normal Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 21:45, skrev Jaketten:bruk pakning mellom kopper og aluminium da er de ikke i fysisk kontakt. Har allerede skrudd sammen, går ikke å skru opp igjen pga jeg isolerte rundt kantene med locktite... hva kan jeg vente meg? :sad: Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 i forhold til korrosjon osv? Lenke til kommentar
classic Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Det er jo ikke kontakten mellom kobber og alu. som er problemet.. (!)... Det er at de er i kontakt gjennom vannet... Er en bra artikkel på http://www.overclockers.com/tips1041/ . Aluminium tilfører ioner. eller no... og det liker ikke kobber... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå