fluffey Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei ! Skal sette opp nettverk i et rom som ligger i andre etasje i garasjen min. Høres kanskje litt snodig ut, men det skal jeg Jeg prøvde å dra en tp kabel fra huset og ned, i lufta. Det funka ikke, klarte ikke å få nett der nede. Avstanden er ca. 20 meter. Det er ikke noe gærnt med kabelen. Tåler kabelen rett og slett ikke dette? Eller er det noe jeg gjør feil? any tips? Jeg tenkte på trådløst, men jeg er ikke helt "in to that", har planer om å ha lan der nede også, og tenkte trådløst ville gjøre det veldig komplisert. Noen som har erfaring med dette? Jeg tenker også på "powerplug". link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320690 Dette ser jo veldig enkelt ut, eller hva? Dette ble mange spørsmål gitt, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg Tusen Takk til alle som svarer! Mvh Fluffey Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 En nettverkskabel kan være 90M++. Du må huske at kabelen skal kobles til pin 1+2 og 3+6 som par en og to. Hvis du ikke følger dette vil du få problemer på større kabellengder (parene er tvinnet for å få rett motstand og beskyttelse mot støy). Homeplug og trådløst fungerer også greit, men det er billigst og best med kabling. Lenke til kommentar
fluffey Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 En nettverkskabel kan være 90M++.Du må huske at kabelen skal kobles til pin 1+2 og 3+6 som par en og to. Hvis du ikke følger dette vil du få problemer på større kabellengder (parene er tvinnet for å få rett motstand og beskyttelse mot støy). Homeplug og trådløst fungerer også greit, men det er billigst og best med kabling. 7043608[/snapback] Så du mener jeg skal tvinne en tp kabel selv eller kjøpe en kryssa tp kabel? skjønte ikke helt hva du mente. takk for svar! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 En nettverkskabel kan være 90M++.Du må huske at kabelen skal kobles til pin 1+2 og 3+6 som par en og to. Hvis du ikke følger dette vil du få problemer på større kabellengder (parene er tvinnet for å få rett motstand og beskyttelse mot støy). Homeplug og trådløst fungerer også greit, men det er billigst og best med kabling. 7043608[/snapback] Så du mener jeg skal tvinne en tp kabel selv eller kjøpe en kryssa tp kabel? skjønte ikke helt hva du mente. takk for svar! 7046580[/snapback] http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302026 Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 ned, i lufta. Det funka ikke, klarte ikke å få nett der nede. Avstanden er ca. 20 meter. Det er ikke noe gærnt med kabelen. Tåler kabelen rett og slett ikke dette? Eller er det noe jeg gjør feil? any tips? 7043422[/snapback] Hvordan koblet du kabelen? Den må kobles riktig for at det skal fungere. I tillegg må du huske at TP-kabel tåler ikke skarpe bøyer og press på kabel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Du kan bruke vanlig Cat5 eller 6 og jeg snakket kun om de lederne som alt er i kabelen. De er nemlig tvinnet to og to slik at de utgjør par som skal overføre ditt datasignal. Den fella som er lett å gå i, er å koble lederne på de to første parene til pin 1234. Det korrekte er 1236. (pga 45 som normalt brukes til telefon). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå