Gå til innhold

Thermaltake PurePower ATX 12V 2.0 Blue Light

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er frustrert, oppgitt og snart fullstendig resignert. Grunnen er at min nye strømforsyning skaper et uoverkommelig hodebry.

Problem: Når jeg trykker på knappen, så spinner både strømforsyning og CPU vifte opp, får så å bare slå seg av. Det blå lyset lyser i ett sekund ca før hele saken bare "dauer". Jeg fikk byttet strømforsyningen første gangen i mistanke på defekt strømforsyning, men når også nummer 2 oppfører seg på samme måte så skjønner jeg fint lite. Alt av troubleshooting i bruksanvisningen er fulgt, kabler og koblinger er sjekket og dobbelt sjekket (ja, 12V ER koblet til). Hovedkortet med CPU'en installert er testet og det fungerer, så det er ikke noe der som årsak i dette.

Noen som har erfaringer med samme problemet eller har tips som kan få meg videre? Jeg håper inderlig det bare er en banal ting jeg har oversett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Hadde hjulpet litt mer om du kunne gitt litt mer informasjon om hva slags komponenter du sitter med. :) Jeg har personlig ikke vært borti det problemet du har,men det er sikkert noen her som har det og som kan hjelpe. Prøvd å nullstille bios?

7045271[/snapback]

Jepp, bios er forsøkt nullstilt. HW er 64-bits, bortsett fra HD'ene som er hentet fra en annen maskin som kjørte 32-bits, men kan ikke tenke meg at dette skal ha noe å si.

Lenke til kommentar

Hadde en TT Purepower 410W som oppførte seg likt, men den hadde forsåvidt vært i bruk i et halvt år før den begynte å streike. Plutselig en dag ville den ikke starte opp maskinen, alt bare gikk i 1 sek før det døde ut igjen. Nå sier du jo du har fått byttet inn i en ny en, det ville jo vært en uheldig situasjon om du fikk enda en ny defekt PSU. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...