pgdx Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva er beste måten å lagre en bitstream med uvisst lengde på? Jeg vil jo helst ikke bruke en int for å lagre n bit, da det tar unødvendig mye minne. Finnes det noen ferdige metoder å kjøre en xor på en slik en? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hva er beste måten å lagre en bitstream med uvisst lengde på? Jeg vil jo helst ikke bruke en int for å lagre n bit, da det tar unødvendig mye minne. Finnes det noen ferdige metoder å kjøre en xor på en slik en? 7043307[/snapback] hæ...? You gotta be more precice than that man... en bitstream liksom Hva skal du bruke det til? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Det er vel ikke mer to it than that... Jeg ønsker å lagre et uvisst antall 1-ere og 0-ere i en variabel, men ønsker ikke å bruke byte, da antallet bit ikke nødvendigvis går opp i 8. Edit: Tror jeg velger å bruke en boolean[]. Endret 11. oktober 2006 av drange Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det er vel ikke mer to it than that... Jeg ønsker å lagre et uvisst antall 1-ere og 0-ere i en variabel, men ønsker ikke å bruke byte, da antallet bit ikke nødvendigvis går opp i 8. Edit: Tror jeg velger å bruke en boolean[]. 7045669[/snapback] Tror strengt tatt ikke du sparer noe paa det, siden hver boolean blir lagret som en int... Although Java defines a boolean type, the Java Virtual Machine does not have instructions dedicated to operations on boolean values. Instead, a Java expression that operates on boolean values is compiled to use the int data type to represent boolean variables.Tatt fra her... Hvor mange bits trenger du egentlig? Ta en titt paa siden jeg linker til over, og velg den datatypen som faar plass til flest av dine "typer", og bruk bit-shifting til aa lagre i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå