Abruzzi Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei. Har fått nett fra NGT i dag. Hadde telenor før. Nå sitter jeg på nettet med kabel men hva må jeg gjøre for å kunne koble til nettet via wifi. Hadde før d-link DI624 og vil bruke den fortsatt. Har satt kabelen i den fra den nye ruteren men får ikke koblet til nettet via det trådløse. Noen som vet hva jeg må gjøre for å kunne bruke det trådløse nettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Regner med at du hadde et bridge-modem fra Telenor? NGT gir ut routermodemer, dvs at du nå har to routere du må konfigurere riktig. Videresend trafikken fra modem (routermodem) til router (trådløs), og videre derfra til PC. Thomson-modemene fra NGT ligger på 10.0.0.1 som standard. Litt usikker på Netopia osv. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Du misforstår. Har sagt opp Telenor nå. Har egen d-link DI-624 som er en trådløs ruter som jeg har kjøpt som jeg har kabel mellom thomson speedtouch modemet fra NGT. Problemet mitt er hvordan skal jeg koble opp på det trådløse nettet? Men takk for at du prøvde da;) Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg får koblet til nettet med kabel men ikke med noen av de andre pc-ene når jeg prøver å koble til med wlan. ?? Noen som vet noe her? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jepp. Du kan bruke d-link som wlan og switch ved å slå av DHCP-LAN i d-link. Deretter kobler du NGT routeren til en av LANportene på d-link. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Den får ikke fornyet IPadressen nå. DHCP Server er disabled og Static DHCP er disabled Hva nå? Hjelp.. EDIT: Skal ikke kabelen fra lan porten på modemet fra NGT i WAN porten på dlink trådløse routeren? Endret 10. oktober 2006 av oleeid Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Det holder at DHCP Server er disabled. Da skal speedtouch routermodemet dele ut ipadresser til PC (via trådløst eller switch på d-link.) Kobles slik: LAN sp.touch ---------- LAN D-link PC -----------------------LAN D-link (eller wlan) WAN på D-link skal ikke termineres Endret 10. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 TUSEM takk. Det virker nå. Elsker dere Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bra du ble fornøyd. Greit å ha internett på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå