Mammuten Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det der med "MP3-spillere og iPods" -kategorinavnet... (skulle vært et svar til en annen tråd) Dette var delvis min feil. Aalton gjorde i dag endringer i kategorier og på enkelte kategorier og la dem inn i en fersk "Multimedia"-kategori, som dere har oppdaget. Aalton bestemte seg for å be meg gi han fortløpende tilbakemeldinger på hva jeg syntes, om rekkefølger, kategorinavn og kategoriforklaringer. Jeg mener at det er altfor få som er klar over at en ipod er en MP3-spiller og foreslo derfor blant annet den endringen. Men jeg støtter dog deres syn til en viss grad at det kanskje burde hete kun "MP3-spillere" likevel. Beklager dette. Nå har dog Ueland endret det til bare "MP3-spillere" igjen, og lagt inn: Her kan du diskutere MP3-spillere, og ipod. I kategoriforklaringen, noe som forøvrig da bør endres til dette, for å hindre flere klager Her kan du diskutere MP3-spillere, inklusive iPod. Forøvrig syns jeg forumstyret og ikke minst Aalton bør få noen takk for å endelig ha gjort noe med dette 7043416[/snapback] Jeg må si det at det hadde vært bedre om det hadde hett "MP3-spillere samt Multimedia-spillere" for det er jo det iPod er, og alle de andre som Creative osv. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er jo ikke alle mp3-spillere som bare spiller mp3-filer. Min spiller OGG, FLAC, WMA, AVI, kan lese tekstfiler osv. Men det har vel blitt en allmenn misoppfatning at det kalles mp3-spillere. Så om man begynner å kalle det noe annet, vil det bare skape forvirring. Synd. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Det heter "MP3-spillere" og det vil ikke bli endret Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det heter "MP3-spillere" og det vil ikke bli endret 7230665[/snapback] Og jeg både forstår og aksepterer dette. Men jeg mener at "samfunnet" har funnet opp et dårlig navn til disse små dingsene man kan høre på digital musikk (nei, ikke CDer) på. Jeg vil si at mp3 nå burde bli byttet mot f.eks. mediespillere, siden det er mye flere filer enn mp3-filer som kan bli avspilt på "mp3-spillerne". Men jeg sier ikke at forumet må ta dette steget. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 At iPod ses på som noe helt annet enn en MP3-spiller er også en almenn misoppfatning. Selv ville jeg gått for noe ala "Småavspillere" eller noe slikt, men det faller vel ikke helt i smak det heller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Portable spilleenheter kunne jo også vært et forslag. MP3 spillere virker for snevert synes jeg. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Det er et unversialbegrep som vi benytter oss av, det er lettest på denne måten, og for å ikke skape misforståelser blandt de nye på forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå