Aalton Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Til informasjon så har jeg i kveld jobbet med å opprette en ny kategori og flytte en del forum til denne kategorien som da fikk navnet "Multimedia" - Alt som har med lyd og bilde har nå havnet under her. Tilbakemeldinger om feil o.l må dere bare poste her, eller sende på PM til meg slik at vi kan få endret dette så fort det lar seg gjøre, hadde vært veldig fint. Vi kommer til å legge til kategorien inn i alle forum-skin man kan velge, men det vil ta litt tid å utføre. Ellers never jeg at dere kan bare raportere poster og slikt som ligger feil, vi driver å rydder og flytter nå så ting blir i orden etterhvert, men om dere ser feilposter etter onsdagen så rapporter så mye dere orker, det setter vi pris på. Kategorien finner du her: Multimedia, eller på forumets oversikt. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det der med "MP3-spillere og iPods" -kategorinavnet... (skulle vært et svar til en annen tråd) Dette var delvis min feil. Aalton gjorde i dag endringer i kategorier og på enkelte kategorier og la dem inn i en fersk "Multimedia"-kategori, som dere har oppdaget. Aalton bestemte seg for å be meg gi han fortløpende tilbakemeldinger på hva jeg syntes, om rekkefølger, kategorinavn og kategoriforklaringer. Jeg mener at det er altfor få som er klar over at en ipod er en MP3-spiller og foreslo derfor blant annet den endringen. Men jeg støtter dog deres syn til en viss grad at det kanskje burde hete kun "MP3-spillere" likevel. Beklager dette. Nå har dog Ueland endret det til bare "MP3-spillere" igjen, og lagt inn: Her kan du diskutere MP3-spillere, og ipod. I kategoriforklaringen, noe som forøvrig da bør endres til dette, for å hindre flere klager Her kan du diskutere MP3-spillere, inklusive iPod. Forøvrig syns jeg forumstyret og ikke minst Aalton bør få noen takk for å endelig ha gjort noe med dette Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Supert! Veldig flott at me har fått multimedia vekk frå Kultur-kategorien. Angåande denne MP3-diskusjonen så er den fin som den er no. Manglar ein stor bokstav ja. Video-avspillere blir kanskje Videoavspillere? Stereoannlegg = Stereoanlegg. lcd = LCD. høyttaler-merker = høyttalermerker. høytallere = høyttalere. barebone-maskiner = barebonemaskiner. stue-pc = stue-PC. Mulig eg tar feil på eit par og. Brukarane på dette forumet er så opphengt i rettskriving at det er like greit å få det på plass med ein gang. Endret 10. oktober 2006 av Zeph Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg var en smule opptatt med andre ting for det meste, men jeg gjorde hvertfall Aalton oppmerksom på en ting som ble rettet. Tv-appatater -> Tv-apparater. Men du har et poeng der zeph er en del skrivefeil, og folk er så gruelig opptatt av slike små ting så er nok best det rettes. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Usikker på navnet på hovedkategorien. Skal man bryte det ned og hive inn alt som passer, kan jo ting som Webdesign, HTML og CSS hives rett inn der, men jeg forstår det slik at det er ferdige produkter som skal inn her? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Nå har dog Ueland endret det til bare "MP3-spillere" igjen, og lagt inn: Nå var det jeg som endret dette, en ipod er en mp3-spiller og er ikke noe eget og er derfor ikke lenger nevnt i navnet, eller beskrivelsen. Supert! Veldig flott at me har fått multimedia vekk frå Kultur-kategorien. Angåande denne MP3-diskusjonen så er den fin som den er no. Manglar ein stor bokstav ja. Video-avspillere blir kanskje Videoavspillere? Stereoannlegg = Stereoanlegg. lcd = LCD. høyttaler-merker = høyttalermerker. høytallere = høyttalere. barebone-maskiner = barebonemaskiner. stue-pc = stue-PC. Mulig eg tar feil på eit par og. Brukarane på dette forumet er så opphengt i rettskriving at det er like greit å få det på plass med ein gang. 7043509[/snapback] Der skulle alle feil være endret Usikker på navnet på hovedkategorien. Skal man bryte det ned og hive inn alt som passer, kan jo ting som Webdesign, HTML og CSS hives rett inn der, men jeg forstår det slik at det er ferdige produkter som skal inn her? 7043584[/snapback] Det er bare ferdige produkter som du kaller det, som skal ligge her Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nå var det jeg som endret dette, en ipod er en mp3-spiller og er ikke noe eget og er derfor ikke lenger nevnt i navnet, eller beskrivelsen.....Brukarane på dette forumet er så opphengt i rettskriving at det er like greit å få det på plass med ein gang.Siden det er så enkelt å endre navn på kategorier og siden vi brukere er så opphengt i rettskriving, så regner jeg med at denne tråden snart blir fulgt opp:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632291 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 dette var en gledens nyhet Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Før så var det ein guide i Audio-forumet, som innebar hjelp til kjøping av hodetelefoner. Kan dere finne den igjen, og legge den inn i Hodetelefoner? EDIT: Det skal være stod P i iPod, modder! Det er fortsatt ikkje endra... Endret 11. oktober 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ipod bør ikke stå der i det hele tatt. Blir som å skrive "Her kan dere diskutere bil, inklusive Volvo". Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jo... Men iPod har av en eller annen grunn blitt en egen greie, og folk flest skjønner ikke at en iPod er en MP3-spiller. Dette handler ikke om å få "ekspertene" til å forstå, men å sørge for at folk flest som ikke er like inne i, det skal skjønne at en iPod faktisk er en helt vanlig MP3-spiller. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Ipod vil ikke bli nevnt i hverken tittlen, eller beskrivelsen Lenke til kommentar
TSP Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ipod vil ikke bli nevnt i hverken tittlen, eller beskrivelsen 7056241[/snapback] Støtter nå ikke det der men, syns som sagt det bør bli nevnt Men Aalton: Du må lære deg å skrive iPod, ikke ipod og heller ikke Ipod, men iPod! Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Ipod vil ikke bli nevnt i hverken tittlen, eller beskrivelsen 7056241[/snapback] Støtter nå ikke det der men, syns som sagt det bør bli nevnt Men Aalton: Du må lære deg å skrive iPod, ikke ipod og heller ikke Ipod, men iPod! 7057384[/snapback] En iPod, er også en MP3-spiller, og vil ikke bli nevnt som noe eget i hverken tittelen, eller beskrivelsen. Uansett hvor mye du prøver å mase Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 mp3-spiller og ipod blir som kategorien nettjenester og google. Skulle vi hatt den første kategorien, måtte vi hatt den andre der og, for google er en egen "greie" innen nettjenester. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg fikk et spørsmål om hvorofr organiseringen av forumet ble gjort om fra den først antatte rekkefølgen som ble brukt. Grunnen er alfabetisering og bedre layout slik det er nå, dette vil vi ikke endre noe på Lenke til kommentar
TSP Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det er ikke alle forum alfabetisering egner seg veldig godt i Aalton, det skal du huske på. Ofte er det mye mer hensiktsmessig å få til en "tematisering". Dog; i dette tilfellet passet "tematiseringen" og "alfabetiseringen" ganske bra sammen, men for all del: Ikke gjør dette alle steder, det er hverken hensiktsmessig eller god organisering. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Det ble gjort ved denne kategorien, selvsagt ikke alle Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ble mer oversiktlig nå Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vet ikke om "Multimedia" er det helt rette navnet for denne kategorien, virker som det er mange som misforstår begrepet. Tråder som omhandler TV, video, MP3-spillere, etc. blir nå veldig ofte postet i elektronikk-kategorien, da folk forbinder denne med forbruker-elektronikk. Ifølge Aalton's sticky i elektronikk-forumet så skal det omhandle generell elektronikk som lodding, dioder, led, kretser, etc. Kanskje "Lyd og bilde" burde vært ett mer dekkende navn, evnt "Lyd, bilde og multimedia"? Kommentarer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå