Gef Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg kjøpte nettop en P4 2.53Ghz(533Mhz) m BOXED vifte, vifta kjører på ca. 2900rpm, jeg vil gjerne stille på denne hastigheten slik at cpu'en blir litt kaldere, cpu tempen er på 42 grader etter å ha spilt mye, men jeg vil ha den ned i 30-34 grader, har en kompis som har P4 2Ghz(400Mhz) m BOXED vifte og han har cpu tempen nede på 30-34 grader m ca. 3200-3400rpm. Hvorfor har han mer rpm og hvordan stiller jeg opp rpm'en på vifta? Takk for alle svar :smile: Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Mer rpm fra samme vifta kan bli litt trøblete, spenningen må økes og det er nok ikke så bra. Kjøp heller ei ny vifte som flytter mer luft. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hvorfor vil du ha lavere temp på CPU? 42 grader er da ingenting, selv så ligger jeg mellom 45 - 63 grader. Har aldri hatt noe problem med det. CPU'en kjører vel stabilt opp til rundt 70 grader tipper jeg. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Alle prosessorer er forskjellige, ingen er like (dvs. overklokkings egenskaper og temp :wink:) Det kan hende dere har like vifter, men ikke alle går like fort som andre. Ellers så kan du jo bare kjøpe en ny ribbe med en god vifte. Da tar du sikkert kameraten di vettu :smile:. Anbefaler en Swiftech MCX4000B kjøleribbe som koster 5-600, er dyr, men funker som bare det. Det hjalp vel det tenker jeg :smile:... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Jeg tenker på å kjøpe en ny vifte snart, den skal jeg bruke til å klokke cpu'en min, hva slags vifte bør jeg kjøpe da? Jeg har tenkt til å bruke MAX 500Kr, skal klokke til 3Ghz, jeg flytter MYE på pc'en så jeg vil ikke ha noen tung vifte og ikke VELDIG bråkete, ikke mer enn rundt 35db. Eller bør jeg bruke den cpu vifta jeg har og heller kjøpe et par kabinett vifter? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 22:05, skrev Gef:Jeg tenker på å kjøpe en ny vifte snart, den skal jeg bruke til å klokke cpu'en min, hva slags vifte bør jeg kjøpe da? Jeg har tenkt til å bruke MAX 500Kr, skal klokke til 3Ghz, jeg flytter MYE på pc'en så jeg vil ikke ha noen tung vifte og ikke VELDIG bråkete, ikke mer enn rundt 35db. Eller bør jeg bruke den cpu vifta jeg har og heller kjøpe et par kabinett vifter? alpha pal8942 med en papst vifte på 80mm 26db burde gjøre susen. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Hvilken vifte burde jeg kjøpe til alpha'en? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: alpha pal8942 med en papst vifte på 80mm 26db burde gjøre susen. tja, enn med å lese hele svaret man får..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå