Gå til innhold

Nybegynnerbok for fersk bassist

derox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er "EL-Bass Boka" av Øivind Madsen du mener så var det den jeg begynte med, og kan fortelle deg litt om den.

I starten forklarer deg hvilke fingre du burde bruke og noen andre teknikker. Vil si at vanskeligheten øker passe. De fleste sangene finnes i to - tre versjoner i forskjellig vanskelighetsgrad i boken. Et annet pluss er at det følger med cd du kan spille sammen med. Og at bassen bare er lagt inn på den ene høytaleren slik at du kan stille på hvor mye bass det skal være. Om du ikke vil at det skal være noe bass gjør du det bare slik at du bruker kun venste (?) høyttaler. Den enste negative jeg har å si om boken er at det ikke bruker så veldig lang tid å gå igjennom den, og at noen av sangene er litt kjedelige (men det er vel de fleste nybegynner sanger ? ).

Mulig du vil finne noe her --> http://ultimate-guitar.com/lessons/

Litt dårlig formulert det her ^. Bare spørr om det var noe du ikke forstod :p

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Hehe, har den også jeg. Er sterkt å anbefale den. Er i hverfall ikke noe man suser igjennom på en dag (285 sider). Men vil ikke si at det er en ren nybegynner bok. Den inneholder bare skalaer, teknikker og diverse Bass lines fra forskjellige musikk sjangre. Du kan lære enormt mye av den, men det er ingen hele sanger i den. Men om du bare er opptatt av å lære skalaer og teknikk + en hau med bass linjer så kan du klare deg med denne boken. Og når du vil lære sanger så er det jo bare å finne tabs på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...