Weelman Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Går det ann å veksle om ECC og non-ECC brikker? Jeg trur jeg har kjøpt feil Lenke til kommentar
Thereds Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Mener det ikke går, mitt HK støtter kun non-ECC Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 ECC-RAM kan fungere akkurat som non-ECC, uansett om hovedkortet støtter det eller ikke. Det er også mulig å blande disse to typene, men hvis man skal bruke ECC-modus må naturlig nok alle brikkene støtte det. Hvis du derimot har kjøpt brikker som er Registered/Buffered i tillegg, noe de fleste ECC-brikker er, har du et problem. Den teknologien krever nemlig tilpasning på hardware-nivå, helt uten slingringsmonn. Lenke til kommentar
Weelman Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 ok, jeg har et SOYO K7VTA Pro, skal bruke som nedlastningspc funker da denne RAM'n på det hovedkortet? Når jeg søker på ram, så får jeg opp bare non-ECC brikker. .. ... Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Som sagt, at minnet støtter ECC er aldri noe problem. Utifra informasjonen i linken kan jeg ikke konkludere om de er Registered eller ikke, men sannsynligvis er de ikke det. I så fall skal brikkene passe. Lenke til kommentar
Weelman Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Tusen takk for hjelpen Quintero. .. ... Hvis de ikke funker, så sier jeg godt ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå