Gå til innhold

Stasjonær til rundt 8k +-

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å hjelpe en kompis med å velge en stasjonær data, er snart 2 år siden jeg leste mye om stasjonære så hadde vært greit å fått noen her til å satt opp noen tilbud for han.

Han har følgende fra før, harddisk PATA, Skjerm, tastatur, mus og lydkort og dvd-rom.

Han har lenge vært en Intel freak så regner med at han er mest interessert i dette denne gangen også, har sett veldig mye bra om E6300 og E6600, men vet ikke om det er mulig å presse inn disse på et budsjett på 8000,-

Skal brukes til spilling, Far Cry og lignende, men han stiller ikke de største kravene til grafikken. Og er ikke den største spilleren.

Går han for intel serien som nevnt ovenfor må han vel også gå for DDR2 minne sant? Minimum 1gb på minne, helst 2gb.

Hvis det er noen som kunne ha satt opp et oppsett med da følgende:

Kabinett m/PSU

CPU

Hovedkort

RAM

Skjermkort

Alle forslag vil vi sette stor pris på!

Edit: Hadde vært veldig bra hvis maskinen var stille, idag sitter han med et Aopen Fulltower, og som kjent er ikke disse blandt de mest stillegående.

Endret av Kalamdrar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar Efikkan, der kan jeg jo oppgradere minnet litt, litt bedre skjermkort ja så har han en grei pc til en fornuftig pris.

Stemmer det som jeg sier at han burde gå for en Intel E6xxx prosessor i forhold til AMD? Har bare lest noen tester og sett at de har kommet litt bedre ut av det en AMD.

Lenke til kommentar

Hei da har jeg fått satt opp et oppsett som jeg syntes ser greit ut, hadde vært kult å fått noen innvendinger, skal se om jeg kan sette opp 2 forskjellige tilbud fra Netshop og Komplett:

Komplett:

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Chieftec BX-03 Medium Tower Sort w/USB/Firewire 400W PSU ATX

PowerColor Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Sum - 8327,- Hos Komplett

Netshop ASA:

Gigabyte GA-8I915PDG Intel915P

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket775

AOpen A600A miditower sort 350 watt

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition

Powercolor Radeon X1900GT 256MB GDDR3

Sum - 8140,- Hos Netshop ASA

Har jo enda noen spørsmål, hvilken av disse oppsettene ville dere gått for og hvorfor?

Vil noe av dette være for dårlig, hovedkort vs ram osv? Satt jo opp PC6400 ram på begge oppsettene, og disse skal vel fungere utmerket med resten av systemet?

Har heller ikke hengt med på skjermkort fronten i det siste, men x1900GT skal vel dra det meste med AA og slikt sant?

Beklager for lang post og det er forståelig hvis dere ikke gidder å lese gjennom alt :cool:

Lenke til kommentar
Ja den virket litt bedre, men vet ikke hvor mye støy det blir fra dette kabinettet da, og støyer den boxed kjøleren til E6300 mye?

7047121[/snapback]

Har hørt at BOXED fra Intel er en del støy...

Har selv bestilt et oppsett, som kommer i posten i dag... Så jeg skal bruke BOXED om den ikke støyer så mye... Får se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...