TeggY Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ja, da har jeg kommet så langt at jeg føler at mer fart er på sin plass. Så jeg lurte på dette med effektanlegg.. Hvordan funker det i praksis, og hvordan setter du det på? Hva annet må jeg gjøre for å få fullt ut av anlegget? Hvis dere har andre måter for å øke farten, så værsågod, kom med forslag. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Et effektanlegg er en erstatning for det originale eksosanlegget (som det sikkert sitter en plombe i). Det er ikke noe stress å sette på. Etter du har satt på effektanlegget må du sette i en større dyse i forgasseren, ellers risikerer du å skjære motoren etter kort tid. Det sitter gjerne en plombe i effektanlegget også (de EU godkjente) som du må fjerne for å få noe ut av den. Er usikker på hvordan det gjøres. For å få litt mer fart må du også dreve om. Da setter du gjerne på et litt mindre drev bak og tilpasser kjedelengden til å være passe stramt for det nye drevet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Og for å få enda mere fart kompletterer du med større forgasser, bedre luftfilter og større sylinder. Skal du ha fart er det null poeng å kjøpe et "EU-godkjent effektanlegg" m/plombe. Det har du jo allerede (det originale). Så det er bare å kjøpe et vanlig uplombert effektanlegg. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har selv en Derbi GPR. Trim jeg skal sette på er: Effektanlegg og dyse. Skal også ha meg N2O/lystgass. Drevingen tror jeg er ganske grei, 13-52 elns? Senere skal jeg kansje ha meg mer trim (sylinder, forgasser, clutch, coil, innsug). Sider jeg skal kjøpe fra: http://cgi.ebay.co.uk/60x-16g-Nitrous-Oxid...oQQcmdZViewItem http://cgi.ebay.co.uk/Ultraflate-NOS-KIT-8...oQQcmdZViewItem www.speedoptions.no Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Siden vi er inne på temaet, så legger jeg til et lite spørsmål, hvis det er greit. Noen som kan si eller linke til en side som selger uplomberte effektanlegg til GPR (nude)? Takker for svar På speedoptions sto det nemlig at de leverte plombert og lovlig. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Siden vi er inne på temaet, så legger jeg til et lite spørsmål, hvis det er greit. Noen som kan si eller linke til en side som selger uplomberte effektanlegg til GPR (nude)? Takker for svar På speedoptions sto det nemlig at de leverte plombert og lovlig. 7048098[/snapback] Så og si alle som kjøper lovlige effektanlegg river ut plomba og det er ganske enkelt har jeg hørt med hammer og skrutrekker. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har selv en Derbi GPR. Trim jeg skal sette på er: Effektanlegg og dyse. Skal også ha meg N2O/lystgass. Drevingen tror jeg er ganske grei, 13-52 elns? Senere skal jeg kansje ha meg mer trim (sylinder, forgasser, clutch, coil, innsug). Sider jeg skal kjøpe fra: http://cgi.ebay.co.uk/60x-16g-Nitrous-Oxid...oQQcmdZViewItem http://cgi.ebay.co.uk/Ultraflate-NOS-KIT-8...oQQcmdZViewItem www.speedoptions.no 7047015[/snapback] http://www.pocketbike.no/badazz/index.php?...e48f729e9896ee8 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hvor lenge varer en N2O-ampull typisk (f.eks. 8g)? Jeg ser for meg at det blir VELDIG upraktisk i forhold til å montere en større sylinder. N2O ville vært det aller siste jeg hadde montert, av den grunn at man ikke har de ekstra kreftene hele tiden. Med N2O må man vel ha et system for insprøytning av ekstra bensin i tillegg til N2O, for ikke å skjære motoren. Følger det med disse settene man får kjøpt? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kommer bare til å ha det for "show". Bruke det i dragrace og andre race Men i følge alle som selger det, trenger du bare en ampulle, slange og inspørytnigns system. Ampullen består av 8g/16g med n2o i luftform. Det sprayes nedi i powerfilteret/luftfilteret og går til motoren. Når du trykker på en knapp/pistol lignene avtrekker. Det eksploderer mye lettere nedi motoren elns. Det varer rundt 10sek med full insprøytning, 20-30sec ved halv insprøytning. Ampullene koster ikke så mye i utlandet, men fra BadAzz koster det flesk. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Siden vi er inne på temaet, så legger jeg til et lite spørsmål, hvis det er greit. Noen som kan si eller linke til en side som selger uplomberte effektanlegg til GPR (nude)? Takker for svar På speedoptions sto det nemlig at de leverte plombert og lovlig. 7048098[/snapback] Så og si alle som kjøper lovlige effektanlegg river ut plomba og det er ganske enkelt har jeg hørt med hammer og skrutrekker. 7051527[/snapback] Ja, jeg brukte hammer og dor på mitt MK RK Oval, og hamra løs. Gikk greit det. EDIT: Og om det er 2004 modellen du har, så får du kjøpt effektanlegg her: Speedoptions @ Metrakit RK Crash @ Ninja Metrakit er anbefalt om du ikke har tenkt å ha noe mer trim senere. Og ninja passer bedre på såvel lette trimsylindre. Endret 14. oktober 2006 av eiv880 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå