hotstepper Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Når jeg skal logge meg på PC-en får jeg beskjed om at "this copy of windows is not genuin. your system might be at risk" elns.. Må vente 5 sek før jeg kan trykke på "resolve later" og logge meg inn som normalt. Jeg har _ikke_ falsk kopi av windows, så hvordan kan jeg få microsoft til å innse dette? Og hvorfor får jeg i det hele tatt denne beskjeden? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg ville tatt kontakt med microsoft brukerstøtte, men mindre du har brukt opp de to (!) gratis henvendelsene du har... Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei. Denne meldingen kommer av en liten programsnutt som kommer inn med de vanlige windows oppdateringene. Den sjekker serienummeret på maskinen din opp mot en server, og kommer med denne meldingen hvis de mener ditt serienummer ikke er gyldig. Hvis du er sikker på at ditt eksemplar er lovlig, er vel det enkleste å ringe kundeservice for å ordne dette. Det finnes program som lar deg se din gjeldende windows nøkkel, slik at du kan se at det som faktisk er skrevet inn er det samme som står på din lisens. Søk på winxp keyview eller lignende, mulig de har denne funksjonen på hjemmesiden til windows også. Nettulf Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 har du gitt bort nøkkelen til venner? Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 har du gitt bort nøkkelen til venner? 7041964[/snapback] Nope, har ikke gitt bort nøkkelen til noen. Kan det være at noen allikevel har tatt den i bruk gjennom f. eks sider på internett med CD-keys? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvis du fortsatt har CDen og boksen/sleeven med produktnøkkelen på, tar du bilde av den ved siden av skjermen med reg.keyen oppe, slik at du kan bevise at du har rett Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg får også opp dette.. men jeg fikk en brent windows-XP pro av en på byLAN som hjalp meg, men jeg brukte min egen produktnøkkel.. ps: jeg har originalt windows xp home. Endret 10. oktober 2006 av Toppris Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har _ikke_ falsk kopi av windows, så hvordan kan jeg få microsoft til å innse dette? 7041853[/snapback] Vel, det opplagte er jo å ringe dem da... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg får også opp dette..men jeg fikk en brent windows-XP pro av en på byLAN som hjalp meg, men jeg brukte min egen produktnøkkel.. ps: jeg har originalt windows xp home. 7042880[/snapback] Vel, da har du jo en ulovlig XP Pro-installasjon med en gyldig XP Home-nøkkel, noe som ikke går, og du har brutt reglene til Microsoft, rett og slett. Lenke til kommentar
Utsyn1 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg får også opp dette..men jeg fikk en brent windows-XP pro av en på byLAN som hjalp meg, men jeg brukte min egen produktnøkkel.. ps: jeg har originalt windows xp home. 7042880[/snapback] pro og home er ikke det samme. Har du pro installert har du en piratversjon på din maskin. Edit: Playmofetish var litt raskere å trykke på alle tastene :!: Endret 10. oktober 2006 av Utsyn1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg får også opp dette..men jeg fikk en brent windows-XP pro av en på byLAN som hjalp meg, men jeg brukte min egen produktnøkkel.. ps: jeg har originalt windows xp home. 7042880[/snapback] Vel, da har du jo en ulovlig XP Pro-installasjon med en gyldig XP Home-nøkkel, noe som ikke går, og du har brutt reglene til Microsoft, rett og slett. 7042907[/snapback] Hva er det verste som kan skje da? Bør jeg reinstallere PCen og bruke alt originalt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja du bør reinstallere den lovlige utgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå