Gå til innhold

Skjermkort 3.700,- MAX! ATi helst!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå godt for innkjøp av ny pc!

Men har vanskligheter for og bestemme meg for hvilket skjermkort!

huff huff..

Så jeg håper at det er noen som har mer peiling enn meg om dette!

Her er oppsettet jeg har bestilt meg!

Så jeg vil ha det skjermkortet som yter best til dette oppsettet!

Pcen skal brukes til gaming! (CS 1.6, CS Pro Mode, FEAR, BF2 og andre nye krevende spill) Og film/foto redigering! og selvfølgelig film og musikk!

Takker alle sammen!

Mvh GENEXXA

Endret av genexxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da velger du et Sapphire X1950XTX som er bekreftet på komplett til 17/10 så sagt en uke til

ellers hadde jeg gått for enten en 7900GTO eller to som jeg tror det blir på meg fra PSdata som har ukens tilbud på dem ;)

7900GTO for du lett opp GTX ytelse uten å måtte bytte kjøler ;)

Tenk deg 7900GTX i SLI for bare 4190,- ;)

Lenke til kommentar
7900GTO vet ikke hva den koster.

X1900XT tror jeg koster 1700 hos komplett

7041601[/snapback]

7900GTo koster 2095,- på PSdata nå og skal du ha x1900xt så må du opp i 3000,- eller den med 256mb for ca. 500 lapp mindre ...

Sitter nå med et x1900xt 512mb som er defekt så derfor sender jeg det tilbake og kjøper meg 2stk 7900GTO ;)

(Er fult av arti-fact)

Lenke til kommentar
Jeppsann det er et SLI hovedkort så det går så det suser så 2stk 7900GTO kommer til å gi deg rååååååååå ytelse spesielt hvis du setter opp minne hastigheten til 800 fra 660 ;)

7041792[/snapback]

Minne hastigheten er jo 800MHz! Hvis du mente på RAM'en

Endret av genexxa
Lenke til kommentar

Du har tydligvis dårlig tålmodighet du ;)

Du kombler sammen kortene med en sli bro så kobler du skjermen i det øverste skjermkortet så for du ytelsen av to skjermkort ut av en ;)

på nyere kort og hk trenger man ikke den sli broen, men man for uansett en liten smule bedre ytelse med den (tror jeg)

Lenke til kommentar
Du har tydligvis dårlig tålmodighet du ;)

Du kombler sammen kortene med en sli bro så kobler du skjermen i det øverste skjermkortet så for du ytelsen av to skjermkort ut av en ;)

på nyere kort og hk trenger man ikke den sli broen, men man for uansett en liten smule bedre ytelse med den (tror jeg)

7042527[/snapback]

med følger det en kabel eller går det gjennom HK?

HK er da nytt... tror jeg? ehmm

Lenke til kommentar

For gratulere med nytt kabinett og ny strømforsyning :fun:

Du setter begge skjermkortene (GPU) inn i hovedkortet (HK) og kobler en sli-bro imellom de to GPUene deretter kobler du kabelen til skjermen i den øverste GPUen og det ser du hvilken er når du setter opp pc'n

SLI-Bro:

sli-connectors.jpg

NB: SLI bro finnes i mange størelser, det følger med HKet ditt og kanskje med skjermkortet ditt ...

Lenke til kommentar

Det er ikke at det er så mye bedre, men hk ditt støtter SLI (2stk nVidia skjermkort samtidig) og da er det lurest å gå for nVidia da man aldri vet når man for bruk for et skjermkort til ;)

2stk ATI kort samtidig heter Crossfire og det er bygdopp på en litt annen måte ...

7900GTO gir super ytelse for iforhold tyiil hvor mye edet koster nå og 2stk sånne i SLI gir super score i 3DMark som betyr at de yter helt supert så nå som de er på tilbud så burdte du gå for 2stk sånne ;)

Skal selv gjøre det ...

SLI er også bedre enn crossfire, men det trenger du ikke å bekymre deg om da du uansett ikke kan bruke det ;)

Lenke til kommentar

Er kun på tilbud til søndag etter det så koster de 500,- pr. stk eller 1000,- mer for 2stk ...

Du kan jo sende inn bestilling på søndag sende den i oppkrav også kommer den til postkontoret ditt om 3-5 dager og etter det har du 14dager på deg til å hente den før den blir sendt tilbake så har du skaffet deg nesten 3uker mer med tid da du ikke betaler for dem før du henter dem ;)

Lenke til kommentar

Ja men man kjøper 7900GTO da det koster halvparten og yter omentrent like bra og om man setter minne til 800 som nesten er garantert å funke så så yter det likt som et 7900GTX som sagt til halveprisen så det å gå for et 7900GTX er bare tull ...

Tenkt deg at du for 2stk 1900gtx til prisen av 1 og det er akkurat hva man gjør med 2stk 7900GTO ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...