Martinez Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg trenger å komme under bilen ifm, oljeskift, og trenger dermed å løfte den. Har garasjejekk og to bukker. Er det greit å bare løfte bilen foran, slik at den hviler på bakhjulene og står på to bukker foran? Kommer oljen ut som den skal om den tipper litt bakover, og er det trygt å arbeide under bilen på denne måten? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det spørs litt hvordan oljepluggen er plassert. Det er litt viktig at det heller så mest mulig kommer ut. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg trenger å komme under bilen ifm, oljeskift, og trenger dermed å løfte den. Har garasjejekk og to bukker. Er det greit å bare løfte bilen foran, slik at den hviler på bakhjulene og står på to bukker foran? Kommer oljen ut som den skal om den tipper litt bakover, og er det trygt å arbeide under bilen på denne måten? 7041401[/snapback] Det du kan gjøre er å blåse trykkluft ned i systemet.. Da vil du presse ut oljen selv om bilen kanskje ikke står helt optimalt. Jeg gjorde dette for å få mest mulig olje ut av blant annet oljekjølerne på bilen min når jeg bytta olje. Fungerte som en drøm. Lenke til kommentar
Martinez Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Takker for svar. Pluggen står bak, så litt bakovoertipping viste seg å bare være en fordel. Olje og filter er nå byttet og olja er nå klar og fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå