Reticent Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Vurderer å kjøpe meg Dell-pc, men har hørt at noen klager på at det bare er et års garanti på de. Har inntrykk av at de fleste velger det som kalles "Hente og bringe tilbake, bare 1 års service". Dette gir jo en veldig mye lavere pris. Betyr dette at man sitter med skjegget i postkassa hvis den streiker etter f.eks. 2 år? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Etter et år må du selv dekke kostnadene for å sende inn pcen såvidt jeg vet, men reklamasjonen er 5 år på bærbare hvor f.eks batteri og strømadapter gjerne bare har et års reklamasjon. Jeg har alltid valgt 1-års henteservice når jeg eller de jeg kjenner har handlet hos dell. Ikke noen krise for meg om jeg må være uten pcen noen dager når det koster 3 tusen mer for å få on-site tekniker. Kan skjønne bedrifter vil ha det, men de fleste privatpersoner greier seg nok uten Lenke til kommentar
RKID Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Blir Pcen ødelagt under garantitiden vil de fikse den nesten uasett hva som har skjedd med den. Ifølge fobrukerkjøpsloven har forbruker reklamasjonsrett i 5 år på ting som er ment å vare i mere enn 2 år. Har garantitida gått ut og feilen IKKE er som følge av slit (for mye K*khår i tastaturet) eller uaktsomhet fra forbrukers side (du har med deg pcen i badekaret) vil/skal selger vansligvis dekke kostnadene ved reparasjon. Endret 10. oktober 2006 av RKID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå