leedsunited Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Jeg har nettopp innstallert Age of Empires 2 på PC-en min. Når jeg skal starte det kommer det opp en melding der det står: Could not initialize graphis system. Make sure that your video card and driver are compatible with DirectDraw. PC-en har Windows XP dersom det har noe å si. Jeg har også spilt spillet på en annen PC som har XP. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få spille til å virke? Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Veldig lite spesifikk problem. Greit å vite hva du har av HW. Prøv å laste ned nye drivere til skjermkort og installer på ny. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har ATI MOBILITY RADEON X700. Vet du hvor jeg kan laste ned nye drivere? Og kan de nye driverne gjøre at det er noen andre spill jeg ikke kan spille? Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 sjekk på nettsida til radeon du... der fant eg drivere... har ATI Radeon X700 eg og kongekort Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Er det noe her jeg skal? https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293 Og hva skal jeg trykke på videre? Sorry at jeg er n00b... Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 hehe greit det ok.. først så klikker du videre på Windows XP Drivers and Software så klikker du på RADEON deretter klikker du videre på Catalyst 6.9 Windows XP - Driver Download så går du litt nedover på sida som kom til du finner noken skjema.. der velger du denne : Catalyst Control Center Package Download 2 of 2 34.6 09/20/06 Display and WDM Drivers included in this bundle så er det berre å laste ned den og installere lykke til håper dt var rtil noke hjelp.. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er til bærbar altså. Ati MOBILITY radeon x700. Er du sikker på at jeg ikke skal klikke på "Notebooks with ATI Graphics" istedenfor "RADEON" etter at jeg har klikket på Windows XP Drivers and Software? Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 hmm... er det kortet integrert i pc'en fra før av ? eller har du tatt det inn i ettertid ? her e link hvis det e integrert: integrert driver Lenke til kommentar
kbekul Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 hvis det ikkje e integrert kan du sikkert bruke det samme som om hvis det hadde vært på stasjonær pc. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Det var satt inn da jeg kjøpte PCen. Tror ikke det går an å bytte skjermkort på bærbare. Men når jeg trykker på "RADEON" kommer det opp: Products Supported: Radeon® X1900 series Radeon® X1800 series Radeon® X1600 series Radeon® X1300 series Radeon® X850 series Radeon® X800 series Radeon® X700 series Radeon® X600 series Radeon® X550 series Radeon® X300 series Radeon® 9800 series Radeon® 9700 series Radeon® 9600 series Radeon® 9550 series Radeon® 9500 series Når jeg trykker på "Notebooks with ATI Graphics" kommer det opp: Graphics technologies supported Mobility™ Radeon® X1800 XT Mobility™ Radeon® X1800 Mobility™ Radeon® X1600 Mobility™ Radeon® X1400 Mobility™ Radeon® X1300 Mobility™ Radeon® X800 XT Mobility™ Radeon® X800 Mobility™ Radeon® X700 Mobility™ Radeon® X600 Mobility™ Radeon® X300 Mobility™ Radeon® 9800 Mobility™ Radeon® 9700 series Mobility™ Radeon® 9600 series Der virker som det er sistnevnte jeg har, men jeg er ikke sikker:S Og den linken til integrerte skjermkort er den samme linken som jeg sendte tildligere. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Egentlig så er jeg sikker på at det er "Notebooks with ATI Graphics" jeg skal trykke på etter å ha trykt "Windows XP Drivers and Software" her: https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293 Når jeg har trykt "Notebooks with ATI Graphics" trykker jeg "Catalyst Mobility 6.9 for Windows XP". Når jeg har kommt inn der er det en ting som jeg kan laste ned. Den heter "Installation Verification Software". Vil det hjelpe å innstallere denne? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det var satt inn da jeg kjøpte PCen. Tror ikke det går an å bytte skjermkort på bærbare. Men når jeg trykker på "RADEON" kommer det opp: 7041751[/snapback] Det går ann å bytte skjermkort på noen få bærbare pc'er, men de fleste går det bare ann å legge inn mer ram og bytte harddisk. Prosessorer kan man også bare bytte på noen få bærbare pc'er. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva med dette her da: http://www.bestshop.no/index.cgi?pid=15430 Vil dte virke på PCen min tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå